Mitt alternativ til Sub....

ja for det er faktisk akkurat det dette er ;)

Etter en liten periode som eier av en Rolex GMT Master II med blankpolerte midtledd tenkte jeg at jeg skulle prøve Sub.
GMT'en ble solgt og jakten etter en enkel, sort Sub startet (hadde tilogmed en på hånd) MEN.....

Så begynte tankene å vandre litt, i den prisklassen jeg kikket etter klokke så var det egentlig bare no-date Sub eller eldre Sub'er som var aktuelle, kunne jeg greie meg med en såpass dyr klokke uten datovisning??? Hva var alternativene???

Helt tilfeldig kom jeg over en annonse for en klokke jeg tidligere har vurdert men slått ifra meg, men dette var da virkelig ett godt kjøp? Joda vi hopper på ;)

Første del av alternativ plan var i boks:

En IWC Pilot Chronograph 3717:

Vis vedlegg 35379


Men dette er jo på ingen måte en erstatning for en Sub!!??? Den er jo ikke vanntett engang....(vel ifølge IWC så kan den bades med, den har også skrukrone)

Så da måtte jeg ut på jakt igjen etter noe som kunne erstatte en Sub.
En ting som jeg er veldig god til er å falle tilbake i gamle spor, men er det egentlig så rart i dette tilfellet???

Del 2 av Sub erstatningen er:

Omega Seamaster Planet Ocean cal8500 42mm:

Vis vedlegg 35381


Fin fin duo dette ;)

Vis vedlegg 35382


Nei dette er ikke en moralpreken om prisnivå osv.
Men fakta er at dette er to klokker til prisen av en normalt priset no-date Sub, og en duo som kan gi meg mye klokkeglede fremover :)

Takk for titten
Tillykke med fin duo:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Oppfølging på tråden:

Pilot'en ble byttet ut mot en Speedy, så per nå er dette mine SUBstitutter ;)

IMG_5476.jpg
 
Herlig duo, og absolutt en tankevekker med tanke på prisnivå. Syns særlig at PO er et kupp, der får du mye ur for pengene.

Men du kan jo dra den så langt du bare vil. Du kan få mye kult til prisen av en AP 15400, eller en Patek 5711. Hvorfor kjøpe en Laurent Ferrier time only, når du kan få tjue knallfine inhouse chronoer til samme prisen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Jone
Gratulerer så mye. Synes du har valgt to svært gode alternativer. Jeg kjøpte meg submariner 114060 nå, men jeg var også inne på tanken om å kjøpe noe annet siden Rolex har blitt etter mitt syn alt for dyrt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Gratulerer selv med ett godt valg ;)
Ja det er dyrt med Rolex, men det er noe med den følelsen også da ;)

For min del så verdsetter jeg det å kunne variere litt på armen (MEN det kan fort bli til at jeg kjøper meg en sub i fremtiden)

Gratulerer så mye. Synes du har valgt to svært gode alternativer. Jeg kjøpte meg submariner 114060 nå, men jeg var også inne på tanken om å kjøpe noe annet siden Rolex har blitt etter mitt syn alt for dyrt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund