Mitt første ordentlige ur

image.jpeg

Hvorfor? For så lenge du ikke gidder å gjøre disse undersøkelsene selv(som jeg anser som en del av "greien" når man skal svi 80k på en klokke), kan du like greit slå deg til ro med noe som gir deg pengene tilbake den dagen du får lyst på noe annet. Og den dagen kommer.
Grinete svar? Mye mulig, men idgaf.

Fint om du kommer med litt mer info om deg og dine ønsker.
-Alder, yrke, fritidssysler?
-Noen spesiell(e) klesstiler du har/bruker?
-Har du normale eller små/store håndledd?
-Liker du å flashe, eller være mer diskret?
-Har du noen eksempler på klokker du liker?

Har foreløpig disse rådene:
-Kjøp brukt
-Kjøp Rolex, gjerne sub.
-Bruk god tid, les mye før du kjøper.

Ville kanskje vurdert 2 klokker om du har budsjett på 80k, f.eks. en 14060 sub og en dressklokke.

Lykke til!

Anbefaling, råd og tips: Rolex Daydate f.eks. 18038 (Mulig litt vanskelig å finne til den prisen, så bare å spare litt til siden du ikke vet hva du ønsker)

Hvorfor: Herlig showoff og komfort :)

RX18038-PURPLE-STELLA-03.jpg

• Liker
Reaksjoner: GeirFalko
Vis vedlegg 42895
Hvorfor? For så lenge du ikke gidder å gjøre disse undersøkelsene selv(som jeg anser som en del av "greien" når man skal svi 80k på en klokke), kan du like greit slå deg til ro med noe som gir deg pengene tilbake den dagen du får lyst på noe annet. Og den dagen kommer.
Får en +1 av meg og ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
For min del, som er ganske ny til denne hobbyen, og også opererer med et mye mindre budsjett, er jo letingen etter den ultimate klokken den største gleden.
Om du bruker ukevis eller månedsvis med tråling rundt på nettfora, på youtube, på ebay, rundt omkring gullsmeder i det ganske land, er jeg sikker på at du finner deg noe som er deg. Operer du i et såpass høyt prissegment, kan du også påkoste deg en helgetur til en storby i utlandet. Der kommer du garantert til å finne mye fint som du ellers ikke ville ha tenkt på.

Den gylne regel: - Ta deg tid!

• Liker
Det å ta en tur til f.eks London eller Geneve for å titte er et godt tips. Da burde du kunne finne noe du liker. Å kjøpe klokke uprøvd er uansett galskap, du aner ikke om den passer ditt håndledd før du har hatt den på, og bilder er et umulig medium for å vurdere klokker.

• Liker
Jeg stikker innom Glasgow hver uke for å ta dattera mi til danseskole. Der tar jeg meg som regel en tur innom Argyle Arcade hvor det er forhandlere av Rolex, Patek, Jaeger-Le Coultre, Panerai, Hublot, AP, Grand Seiko osv, osv vegg i vegg med hverandre. Tar man seg et par, tre timer i slikt sted har man et mye bedre utgangspunkt for å ta en god beslutning, og man ender opp med ei klokke som man kommer til å bli glad i.

• Liker
Vis vedlegg 42895
Takk for svar. Jeg har nok gjort en del egne undersøker, men ønsket tips fra ekspertisen her inne

Fint om du kommer med litt mer info om deg og dine ønsker.
-Alder, yrke, fritidssysler?
-Noen spesiell(e) klesstiler du har/bruker?
-Har du normale eller små/store håndledd?
-Liker du å flashe, eller være mer diskret?
-Har du noen eksempler på klokker du liker?

Har foreløpig disse rådene:
-Kjøp brukt
-Kjøp Rolex, gjerne sub.
-Bruk god tid, les mye før du kjøper.

Ville kanskje vurdert 2 klokker om du har budsjett på 80k, f.eks. en 14060 sub og en dressklokke.

Lykke til!
Hei,
Tusen takk for svar. Jeg er 47 og jobber i it bransjen. Normalt håndledd. Liker breitling, JLC, tudor og f. Constant.Går ofte pent kledd. Liker ikke å flashe så mye.
Takk igjen.

Hvis jeg skal ta meg bryderiet med å svare synes jeg først du skal ta deg bryderiet med å slenge inn noen preferanser.
Rem eller lenke?
Dykker eller dress?
Dato eller andre komplikasjoner?
Vanntetthet?
osv, osv.

Forvent ikke den helt overveldende responsen hvis ingen kriterier ligger til grunn.
Eller bare kjøp deg en Rolex Sub og bli ferdig med det...;)

• Liker
Hvis jeg skal ta meg bryderiet med å svare synes jeg først du skal ta deg bryderiet med å slenge inn noen preferanser.
Rem eller lenke?
Dykker eller dress?
Dato eller andre komplikasjoner?
Vanntetthet?
osv, osv.

Forvent ikke den helt overveldende responsen hvis ingen kriterier ligger til grunn.
Eller bare kjøp deg en Rolex Sub og bli ferdig med det...;)
Takk. Ser den. Ønsker både dressklokke og litt mer fritid. Syns både rem og lenke.
Ikke lett dette.

Takk. Ser den. Ønsker både dressklokke og litt mer fritid. Syns både rem og lenke.
Ikke lett dette.

Et annet alternativ er jo en Moonwatch, f.eks 3570.50 (hesalite) eller en JLC Master av noe slag. Mye fint der om du ønsker et dressur. Moonwatch kan brukes til alt og da har du litt penger til overs og :)

• Liker
Reaksjoner: Zawatch
Tenker du å kjøpe nytt eller brukt?

Rolex er "sikkert" valg, men til 80 000 brukt kan du få mye kult fra andre high end produsenter som har høyere verditap en det Rolex har.

Jeg mener også at hvis du opptrer mye dress/pent tøy er kanskje ikke Submariner det beste valget. Kanskje en Datejust?

Ellers ser jeg du kan få en 2tone Daytona på finn for 80.000 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=96384696
kjenner ikke til klokke eller selger, men det er tidløs sikker invistering. Hvis du takler gull og stål sammen.

Denne er jo et knallkjøp https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=93100168 selger er vel også aktiv her på tidssonen.

• Liker
Reaksjoner: Qwestern og GeirFalko