Modded 16600... noen som har gjort noe lignende? Reaksjoner?

Medlem
11. april 2008
Sted
Halden
Kom over denne for en tid siden og har SERIØST lyst til å gjøre det selv, men ville vel valgt å starte med å bytte til Yacht-master viserne først... noen meninger om dette her?

P8050004.jpg

Her er resten av linken, mange fete bilder etter min mening... http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=2274168&mode=linear#post2274168

Jeg så minst 10 PVD-behandlede Submariner hos forskjellige forhandlere (ingen AD´s:))i New York forrige uke. Tydelig at det var en populær klokke, for mange av gråmarkedshandlerene hadde disse liggende i utstilling, og flere av de var helt nye - altså aldri brukt før PVD-belegg ble lagt på. Jeg må si jeg synes det ser knalltøft ut. Er vel ingenting for purister som vil ha alt originalt, men;)

Jeg hater all "modifisering" av Rolex ur. Klokken ender som en "fake". Både de som kjenner Rolex og de som ikke er kjennere, tror du går rundt med en fake..

Og hva i h.... er det med PVD behandlet Rolex, dette blir samme følelse som en Triwa plast klokke, originalen er ødelagt for alltid!

Regards
AW

Spiller det egentlig noen rolle hva andre mener da? Er det ikke hva man føler selv om klokken sin som betyr noe? Personlig driter jeg i om noen tror jeg går med en fake. Tipper alle som ikke er klokkefantaster tror jeg går med fake Rolex uansett.
Når det er sagt så respekterer jeg at andre mener noe annet. :)

Jeg hater all "modifisering" av Rolex ur. Klokken ender som en "fake". Både de som kjenner Rolex og de som ikke er kjennere, tror du går rundt med en fake..

Og hva i h.... er det med PVD behandlet Rolex, dette blir samme følelse som en Triwa plast klokke, originalen er ødelagt for alltid!

Regards
AW
Jeg er svært uenig, og forstår ikke hvorfor ikke en skal kunne gjøre som en vil med sine egne, dyrekjøpte og overprisete dingser. Har du det samme synet når det kommer til f.eks uoriginale felger til en bil eller omlakkering foretatt av andre enn produsenten? Blir bilen da fake?

Jeg synes kompetent modifisering kan gi en ny dimensjon til allerede tøffe greier, og synes det nevnte prosjektet var veldig kult. PVD gir en veldig tiltalende finish, og det er ikke fritt for at jeg ønsker meg en PVD-mod selv (selv om jeg kanskje titter i en prisklasse eller femten under deg :)).

Jeg synes ikke noe spesielt om PVD. Synes Rolex klokkene skal få være som de er. Blir man lei, så selg den heller og kjøp en annen!

Regards
AW

Uten at jeg er modde-fan så synes jeg at folk får gjøre som de vil. Så lenge jeg slipper å ta over uret etterpå. For øvrig tror jeg at PVD-belegget helt greit kan fjernes/pusses bort igjen senere. Det er altså ikke irreversibelt.