Moderne dykker

Som nevnt over. Doxa er eget særpreg designmessig og er av bra kvalitet. Bra urverk som er lett å gi service på. Se om du kan prøve på noen varianter. De ser kanskje litt sære ut på bilder, men har en annen wristpresence så fort den sitter på håndleddet.
 
Og nå har jeg ikke Sinn EZM3 mer.
Til tross for at den jeg hadde gikk supernøyaktig og var ganske så tøff... Og at jeg digger den på bilder og når jeg holder den i hånda ...

Så ble den feil på armen. Med gummi satt den ikke godt, med Nato synes jeg den ble topptung og litt vinglete. Med lenka ble den i tyngste laget. Så den feilet dessverre på kravet om at mine klokker skal frembringe følelsen av "dette kunne vært den eneste klokka mi". Akkurat som den andre sinn jeg har hatt 103 kronografen. Jeg vil så gjerne like begge men de gir ikke riktig følelse på armen. Så lykke til hos neste eier.

Min "dykkerklokkebeholdning" er nå en 1996 Certina quartz med fin blå farge som jeg har hatt siden den var ny og en 6906 Urturtle. Så skal vi se om det er nok. Selv om ingen av de to passer helt som den allround sporty klokka jeg tenkte meg.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83
Har alltid vært fascinert over dykkerur. To av mine "dark horses" som man ser altfor sjelden er Stowas Seatime. Fantastiske spesifikasjoner og fit og finish for prisen.

stowa-seatime-black-forest-edition-1-automatic-diving-watch.jpg


Den andre er RGM's 300m dykker. Kanskje den mest subtile,men samtidig butche dykkeren jeg vet om.

RGMprofile.jpg


2015_300_1_06.jpg
 
Stowa Seatime var kul. Og de lager mye annet stilig også. Men jeg skal helt sikkert ikke tenke på noen 42 mm klokke, kul eller ikke. :)