Modifisering av nato strap

Medlem
25. nov. 2009
Innlegg
65
Jeg har forholdsvis tynne håndledd og føler at klokken blir sittende litt for høyt når jeg bruker nato strap. Vurderer derfor å klippe av den ekstra "biten" under. Noen som pleier å gjøre dette? Er det noen ulemper ved å gjøre dette? Og hva er den biten til i det hele tatt?
 
OK, jeg skjønner spørsmålet nå, ingen godt svar ifra meg.
 
Du kan nok fint klippe den av om du føler for det.
Grunnen(e) til at den er der, som jeg kan komme på, er at den vil hindre klokka fra å flytte seg på stroppen og at den hindrer klokka fra å dette av reima dersom en av spring-bars skulle ryke på et uheldig tidspunkt.
 
Det er derfor jeg har konvertert til Zulu-straps når jeg er i nylonhumør. Slipper det problemet.
 
Det finnes to typer Nato-straps. Den ene kalles G10, den andre RAF og de ser sånn ut:
long.jpg


G10 øverst, RAF nederst. Som du ser består G10 av en ekstra flapp, mens RAF er bare en del. Gå for RAF style om du synes den sitter litt høyt på hånden.

Mange omtaler RAF style som Zulu, men det er en misforståelse. Dette med Nato og Zulu går egentlig på stoffkvaliteten, Zulu har tykkere stoff (og kommer derfor som oftest kun i RAF style), mens Nato er mer finvevd og tynnere.
 
Bra oppklaring rundt utrykkene, krille. Har vært litt usikker på dette selv.
Har noen stropper med, som du sier - tykkere stoff, og vil da anta at det er en G10 Zulu

Som denne
4972988391_8fb43cf85f_b.jpg


Jeg har en annen Nato med Bond-striper - og den er av betydelig tynnere materiale.
 
Ja nå fikk jeg svar noe jeg har lurt litt på. Takk for nyttig info, så nå er det bare å bestille:)
 
Det finnes to typer Nato-straps. Gå for RAF style om du synes den sitter litt høyt på hånden.

Valgte å klippe den jeg hadde fra før isteden. Resultatet ble veldig bra, kan omtrent ikke se at den er modifisert. Like greit det, som å kjøpe en ny RAF style.

Forøvrig har jeg vurdert Zulu, men jeg synes de er så ubehagelige å ha på i forhold til Nato.
 
Er det noen som vet hvor man kan bestille Nato-straps i RAF style?:)
Og hvilken style er zulu båndene fra singularstraps?