Modifisert sub?

Medlem
27. des. 2011
Sted
Kolbotn
Noen som vet om SS suben kunne bestilles med serti-skiven?

9042520785.jpg

Tipper den er i hvitt gull. :)

Både blå bezel og skiven mener jeg svarer til det hvertfall.

Eller vet du sikkert at det er stål? I så tilfelle tipper jeg det er en mod. :)

Dette tror jeg er en mod, meg bekjent er den eneste hvitgull subben smurfen, som kommer med kjeramisk bezel og ikke alu-bezel som den på bildet. Altså tipper jeg dette er en moddet ss.

Den var ikke å få med den skiven fra RLX, men jeg mener Jonny Larsen hadde en for et par tre år siden i den kombinasjonen det er bilde av her. Men det var en modifiert variant .. Skiver fåes jo kjøpt i alle mulige varianter og farger på ebay ol. Det samme gjelder inlegget i dreiekransen.. Alle farger som ikke er originalt fra rolex finnes jo i aftermarkedet.

Yepp, denne er i stål.
Tror at den Jonny hadde var med en standard sort bez.insert.
Hvis du bruker en ekte skive er indexene i gult gull så jeg vet ikke hva som er tilfelle her : photoshop eller aftermarket skive.

Hadde akkurat tenkt å spørre om det samme da jeg fant klokken på nettet i går. Ut i fra prisen er det definitivt en SS. 2001 mod for rundt 30K

Som Mathfjeld sier fantes det ikke Sub i hvit gull i serien 1661X, det begynte først med 11661X.

Denne Sultan skiven var tilgjengelig for TT ( 16613) og 18K (16618 ) men kan seff monteres i en 16610 uten modifikasjoner.

Er det mulig... Var sikkert på at det var en keramisk sub i går. Må slutte å lese ts når jeg er trøtt...! Flaut =p

Hvordan får man skiftet skive på en Rolex i Norge?

Er det en jobb Bjerke kunne gjort?

Bjerke i Oslo. Kjh.gate ville ikke bytte skive i en Rolex for meg hvis det ikke var tidsriktig orginalt. I praksis mistet de et salg på ca 15k fordi skiven de hadde liggende var "gammel årgang".
Naturlig nok fant jeg en annen autorisert urmaker på østlandet som kunne tilfredstille kundens ønsker. :)
I følge Bjerke har Rolex regler som ikke gir rom for å sette inn hvilken som helst skive i klokkene.......etter kundens ønske.

Det blir sikkert anderledes hvis du ønsker og bytte tilbake til "orginal" skive. Personlig tror jeg denne rigiditeten gir grobunn for et "gråmarked" av uorginale skiver/lenker, deler etc.

Ta kontakt med Knut i Haugesund. Der tror jeg du kan få utført de modifikasjonene du vil (så langt det er mulig da) ;)