Mogens - New Kids On The Block

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Da var månedens 3 innkjøp ankommet. Helgen har blitt tilbragt med ett øye konstant på håndleddet;)

"Beateren":

En skikkelig beater. Jeg har alltid likt den litt røffe looken til Breitling. Dette er klokker som tåler en støyt - og Avenger´n skal få være med når det står om livet.

Alle burde ha en Breitling til å bære ut søpla med...;)
313fe82d.jpg

Radiomir:

Jeg skylder DJM en takk for tråden om Hornbacken til Ted Su på sin Radiomir. Det var kjærlighet ved første blikk - jeg ble tullete forelsket. Strapen ble bestilt umiddelbart, mens jakten på en 210 begynte. Det skulle vise seg vanskeligere enn antatt. Årsproduksjonen er redusert til 500 på disse, og verken Bjerke eller AD i London og NY har hatt denne tilgjengelig for min forlystelse på aktuelle tidspunkter. Jeg har hatt muligheten til å slå til på noen 183, men er sannelig glad jeg ventet. Jeg synes 210 er så deilig "clean" og jomfruelig uskyldig uten sekundviser og "Black Seal"-teksten. Sammen med Hornbacken blir det en fantastisk kombinasjon som garantert blir en hit på min arm i sommer.
66e3ae45.jpg

dd56f0d0.jpg

Dykkeren:

Har allid likt den robuste kvaliteten og den utrolig klassiske looken på Rolex-urene. Allikevel må jeg si at ingen av modellen har tiltalt meg nok til å gå til innkjøp. Dette skyldes nok i hovedsak at de føles litt små på en arm som ikke er så stor, men som har vent seg til store ur. Det var litt tilfeldig at det ble en Deepsea, men du verden for et ur! Vet at mange er uenig, men jeg elsker det. Det har mange av de klassiske Rolex-elementene (IMO), den har en flott kvalitet og finish og en lenke som jeg trodde skulle skuffe har virkelig overrasket positivt. I tillegg er det godt å være rustet hvis jeg må evakuere en ubåt på ekstreme dybder. En stor takk til Sven Bertil for en hyggelig og ryddig handel!
e737f45e.jpg

b904b03a.jpg

å fy f**n for en måned!
kan ikke si annet en at jeg er grådig misunnelig på 210'en, den er drit lekker!
Den hornback'en er dødsfet, har vurdert den selv flere ganger, men den er helt klart fetere på din 210 en det den hadde vært på min zero.
Gratulerer med 3(!) griselekre ny anskaffelser.
ha en fortsatt bra måned(det vet jeg at du får med så mye nytt og lekkert)

For en vakker triologi, Mogens!

Tre utrolig vakre løsninger på utfordringen ur og vann.
Du har virkelig god smak!:cool:

å fy f**n for en måned!
kan ikke si annet en at jeg er grådig misunnelig på 210'en, den er drit lekker!
Den hornback'en er dødsfet, har vurdert den selv flere ganger, men den er helt klart fetere på din 210 en det den hadde vært på min zero.
Gratulerer med 3(!) griselekre ny anskaffelser.
ha en fortsatt bra måned(det vet jeg at du får med så mye nytt og lekkert)

Ja, jeg tror remmen passer fint på din 000 også. Vurderte først å bestille den til min Luminor, men synes den var så fantatisk flott på en Radiomir at jeg bestilte den i 27mm... Føltes jo en anelse råflott og lete etter en klokke som kunne passe til remmen min, for jeg må innrømme at det ikke sto noen Radiomir på listen før dette. Kvaliteten på remmen er meget bra og jeg må si den er overraskende myk (men allikevel ganske stiv):p

For en vakker triologi, Mogens!

Tre utrolig vakre løsninger på utfordringen ur og vann.
Du har virkelig god smak!:cool:

Takk for det!

Alle vet jo hvor stas det er med noe nytt, og smilet har sittet løst i helgen.

Det med smak er litt pussig, for det er så utrolig mange flotte klokker. For 4 måneder siden sto ingen av disse på min liste, men veien blir litt til mens man leser, surfer og til slutt handler.
Og da er det rart hvordan noen ur gir deg "den følelsen" som utløser kjøpet, mens andre fortsatt står på listen med et håp om å havne på min arm (eller omvendt);)

Ihvertfall blir det litt sånn for meg som ikke har noen bestemt retning eller tema rundt samlingen...

Ja, jeg tror remmen passer fint på din 000 også. Vurderte først å bestille den til min Luminor, men synes den var så fantatisk flott på en Radiomir at jeg bestilte den i 27mm... Føltes jo en anelse råflott og lete etter en klokke som kunne passe til remmen min, for jeg må innrømme at det ikke sto noen Radiomir på listen før dette. Kvaliteten på remmen er meget bra og jeg må si den er overraskende myk (men allikevel ganske stiv):p

hehe, ja det er ganske småfrekt å bestille seg en klokke til remmen og ikke omvendt!
Du må legge ut en Review( og mange bilder.. siklesikle..) av 210, den er virkelig vakker.
Akkuratt nå har jeg to remmer på vei inn, men etter de har fått muligheten til å smelte mitt hjerte får jeg vel bestille meg en hornback fra ted til sommeren.

Å sattan! For en mnd du har hatt.. Tipper det er vanskelig å velge hvilken klokke som skal pryde håndleddet ditt :p

Kjenner jeg får mer å mer lyst på en radiomir...! Den big hornbacken fra teddy er meget behagelig, og passer 210n perfekt. Kos deg :D

Å sattan! For en mnd du har hatt.. Tipper det er vanskelig å velge hvilken klokke som skal pryde håndleddet ditt :p

Ja, snakk om luksusproblem.:D

Noen fantastiske klokker du har fått der. De tre utgjør en perfekt samling.

Kjenner jeg får mer å mer lyst på en radiomir...! Den big hornbacken fra teddy er meget behagelig, og passer 210n perfekt. Kos deg :D

Ja, det krever litt disiplin for å gi alle litt wt nå. Litt uventet har Deepsean klistret seg til armen noen dager, uten å gi rom for andre. Men i dag er Radiomiren der den skal være. Hornbacken er barsk;)