Monitor til iMac - trenger råd

Medlem
14. feb. 2008
Innlegg
1.553
Sted
Oslo
Ser at dataspørsmål har blitt besvart med stor glød her tidligere, så jeg prøver meg med et lite spørsmål:

Jeg har en iMac som jeg har brukt sammen med en gammel Dell-monitor på hjemmekontoret. Etter hvert som den har blitt dårligere og dårligere, så har lysten på en ny monitor blitt større og større. I går havnet jeg på en Expertbutikk og endte opp med en Apple Cinema Display 27" - Størrelsen og brukervennligheten er det ingenting å si på, men kombinert med et lyst og trivelig hjemmekontor var glossy skjerm temmelig feil. Jeg har skjønt at Expert gledelig nok har 30 dagers åpent kjøp, så skjermen kan returneres, men hva er et godt alternativ på skjermfronten?

Noen krav:

25" +
Grei oppløsning (jobber ikke med grafikk, men fint å kunne se tv i noenlunde oppløsning)
USB-porter
Gjerne innebygde høyttalere (bruker som regel headphones, så jeg er mindre opptatt av lyd enn jeg er av flere kabler)
IKKE GLOSSY!

Forslag?
 
Dell U2711 har samme størrelse, specs, ytelse og teknologi som Cinema Display 27", men med matt overflate. I tillegg er den litt rimeligere.
Dessverre har den ikke høyttalere, men i mine øyne vil den likevel være den perfekt erstatningen.
 
Dell U2711 har samme størrelse, specs, ytelse og teknologi som Cinema Display 27", men med matt overflate. I tillegg er den litt rimeligere.
Dessverre har den ikke høyttalere, men i mine øyne vil den likevel være den perfekt erstatningen.

Har denne selv. Har vel rimelig lik spec som Apple's, men desto flere tilkoblingsmuligheter.
Høyttalere leverer Dell som tilbehør som du bare klipser på under.