En ting jeg ikke helt klarer å finne ut av. Seiko kjører en egen patent på dette med HEV. Seiko hevder att ved å bruke en monobloc design så sparer de nødvendigheten av en ventil ved metningsdykk. Når man tar bort baklokket så kan ikke Helium komme inn i kassen og dertil skape ett indre trykk slik att glasset feks «popper» av. Stort sett alle andre produsenter bruker HEV for dette formålet. Så til det jeg ikke helt forstår. Helium kan vel fortsatt sive inn gjennom krone eller ved glasset? På MM300 som er en monobloc konstruksjon har man jo fortsatt en pakning ved glass og krone hvor dette fenomenet kan oppstå? Og hvorfor i all verden bruker ikke flere denne konstruksjonen da all den tid man kan elimenere hele 2 lekkasje punkter på klokken. ( baklokk og HEV)
Jeg vil anta att eneste måten Seiko kan få dette til på må ha noe med hva slags pakninger/seal de bruker ved glass og krone.
Men alikevel litt underlig att ingen andre gjør det samme. Først og fremst med tanke på færre lekkasje punkter og dermed ett sikrere design. Men også rent estetisk. Er jo litt delte meninger om HEVen på seamaster feks.
Håper det er noen opplyste og kloke hoder som kunne opplyst litt rundt dette da jeg sliter med søvnen pga. dette
Jeg vil anta att eneste måten Seiko kan få dette til på må ha noe med hva slags pakninger/seal de bruker ved glass og krone.
Men alikevel litt underlig att ingen andre gjør det samme. Først og fremst med tanke på færre lekkasje punkter og dermed ett sikrere design. Men også rent estetisk. Er jo litt delte meninger om HEVen på seamaster feks.
Håper det er noen opplyste og kloke hoder som kunne opplyst litt rundt dette da jeg sliter med søvnen pga. dette