More Bounce to the Ounce - klokkesamling og ønskeliste

Medlem
10. sep. 2013
Innlegg
55
Jeg er relativt fersk når det kommer til klokker. Jeg har alltid hatt Casio, og har likt at de tåler alt. Jeg har fortsatt en fascinasjon for Casio, men har i det siste blitt mer og mer interessert i mekaniske klokker. Jeg er fortsatt opptatt av at armbåndsur skal være robuste, slik jeg har vært vant til med G-Shock-klokkene, men har blitt litt mer opptatt av design uten plastikk og gummi. Det er på en måte greit at klokkene har flere bruksområder - til og med til dress!


Oris Divers Date

Min første mekaniske klokke ble litt dyrere enn jeg hadde trodd. Jeg er fortsatt opptatt av at klokkene skal være mest mulig bang for the buck, eller more bounce to the ounce om du vil, men føler at denne likevel var innenfor.

QnAY38I.jpg

Zt986wx.jpg
Oris Divers Date - ref. 01 733 7533 8555-07 8 24 01PEB
Størrelse: 44mm
Urverk: SW 200-1


Seiko 5 Glossy Diver

Har fått mer og mer sansen for Seiko sine mekaniske klokker. Utvalget er enormt, og veldig mange modeller har en meget overkommelig pris. Jeg gikk for den såkalte "Glossy Diver". Jeg liker det klassiske utseende som gir assosiasjoner til legendariske divere fra 50-tallet, samtidig som den har et moderne utseende. LumiBright'en som er på Seiko-klokkene overrasket meg, og er uten sammenligning den sterkeste lumen jeg har sett! Lenken ser grei ut, men føles ikke så solid og trekker helhetsinntrykket litt ned. Men med en sailcloth rem blir nok dette den perfekte sommerklokken for min del! Oppdatert bilde kommer...

2yGolFK.jpg
Seiko 5 "Glossy Diver" - ref. SNZH53K1
Størrelse: 41mm
Urverk: Seiko caliber 7S36B 23-Jewel Auto med Day/Date


Orient Ray Raven

Min andre mekaniske klokke ble anskaffet siden jeg trengte en jobbklokke jeg ikke trengte å være redd for å ripe opp. Jeg ville også ha en Japansk klokke for å vurdere kvaliteten for fremtidige kjøp. Gikk for Orient, som gir utrolig mye klokke for pengene.

mxYLpzB.jpg
Orient Ray Raven - ref. EM65007B
Størrelse: 41mm
Urverk: ORIENT caliber 46943


Citizen Eco-Drive Perpetual Chrono A-T

Den første "skikkelige" klokken jeg kjøpte, før interessen tok helt av, var riktignok ikke en mekanisk klokke. Da var jeg mest opptatt av at det var en klokke som så bra ut, som hadde mange funksjoner, og som var av skikkelig kvalitet.

ZD1qVZ0.jpg
Citizen Eco-Drive Perpetual Chrono A-T - ref. AT4008-51E
Størrelse: 42mm
Urverk: Eco-Drive, E650, Atomic Timekeeping, Radio Controlled


Har ikke tatt noen bilder av Casio-klokkene, men min favoritt er en G-Shock GD100MS-1.
 
Redigert:
Ønskeliste

Dressklokker

Jeg trenger en dressklokke først og fremst. Her er et par kandidater som frister til en overkommelig pris:

Hamilton Jazzmaster AUTO CHRONO - Ref. H32616553
Jazzmaster_AUTO_CHRONO_H32616553.jpg



Hamilton Thin-o-matic
fpBeDas.jpg



Seiko Presage - Ref. SARX013
749529d1387701153-seiko-presage-sarx013-dscn1806.jpg



Divers

Jeg har fått sansen for Seiko i det siste, og det er et par klokker jeg sikler etter.

Seiko Spork - Ref. SRP043K1
5812b098.jpg


Seiko Prospex diver scuba "Shogun" - Ref. SBDC007
Seiko%20SBDC007%20Bunbury%20-%20Lena%2003-11-2013%201.jpg



Det er selvfølgelig en drøss med andre klokker jeg har lyst på, men de er foreløpig litt utenfor mitt prisområde, så holder meg til noe som er overkommelig foreløpig. Jeg tar imot tips med takk, både en plass jeg kan få tak i nevnte klokker, og til gode alternativer!
 
Redigert:
Shogun som er den siste Seikoen du viser til er i titan, og ser helt rå ut. Står høyt på min ønskeliste, og skulle ønske jeg valgte denne når jeg kjøpte min Sumo. Litt dyrere enn Sumo, men i etterpåklokskapens navn er det denne jeg skulle ha kjøpt. Kan ikke huske å ha sett noen av denne på Sonen...
 
Det var et stykk spesiell Seiko! Men virkelig en toolwatch, som ser ut til å tåle det aller meste!

Forøvrig en flott samling du har så langt, og jeg likte godt den siste Seiko-diveren!

Seiko Spork minner faktisk en del om Sinn 857, men foretrekker faktisk Seiko'en!

Sinn-857-7.jpg



Den siste diveren, Shogun, er en av mine favoritt-divere! Den er litt dyrere enn de andre, så det blir nok en stund til den kommer i hus siden jeg allerede har en solid diver fra før.
 
Redigert:
Shogun som er den siste Seikoen du viser til er i titan, og ser helt rå ut. Står høyt på min ønskeliste, og skulle ønske jeg valgte denne når jeg kjøpte min Sumo. Litt dyrere enn Sumo, men i etterpåklokskapens navn er det denne jeg skulle ha kjøpt. Kan ikke huske å ha sett noen av denne på Sonen...

Jeg falt for den etter å ha sett en video på YouTube. Denne karen ser ut til å like den, i alle fall :p

[video=youtube;_LRrvE1Zfzo]https://www.youtube.com/watch?v=_LRrvE1Zfzo[/video]


Jeg må også ha meg en Seiko 5 en gang i fremtiden, så la til en på listen, her representert med en SNZH53 "Glossy diver".
 
Redigert: