Morsomste/rareste reaksjon fra omverdenen på klokkene dine

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
13.016
Sted
Gullkysten
Som dere vet er vi på sonen en gjeng "onanerende påfugler" (jf annen tråd).

260px-Peacock_2.JPG


Tenkte vi kunne trenge en tråd hvor temaet er hvilke (negative) reaksjoner dere har fått på deres klokkegalskap.

Mange mener jo at å bruke mer enn 299,- på et ur er galskap. Hva sier disse når de ser urene deres til 50-gangen? :D
 
Maksimalt litt hoderisting...

Bortsett fra en innleid konsulent på jobben, som (når han trodde at jeg ikke kunne høre ham) sa til en annen kollega at å bruke 50k på en klokke er galskap :p

Han har jo forsåvidt rett i det ;)
 
Mange mener jo at å bruke mer enn 299,- på et ur er galskap. Hva sier disse når de ser urene deres til 50-gangen? :D

Kona mi mener som nevnt flere gangere nettopp dette, så reaksjonene er ikke underholdene på noe plan med mindre du er sadist.

Dette resulterer i snedige løsninger på hvordan jeg argumenterer for kjøpene.

-Da jeg kjøpte seamater 30 påstod jeg at dette var en klokke sønnen min kom til å arve.
-Da jeg kjøpte Khaki King i Barcelona påstod jeg at dette var istedenfor å handle klær, men rett etter at jeg trakk kortet på klokken kom vi frem til at det var jo dumt å ikke benytte anledningen til å handle litt mer, jeg må jo ha klær.
-Neste vintage Omega fortalte jeg ikke om.
-Rolex Precision: denne skal jeg selge til broren min, for den er fra fødeåret hans, desuten skal jeg selge en vintage omega jeg ikke har fortalt deg om så dette går ca opp i opp.
-speedmaster: synes du jeg skal kjøpe en klokke jeg har halvveis lyst på nå og så vente et par måneder med å kjøpe en speedmaster eller legge litt mer i og kjøpe en speedmaster med en gang.
-hadde en krangel på telefon for en stund siden. Husker ikke hva det var om, men hun var spak og ba om unnskyldning så jeg hadde sikkert grunn til å være sur. Benyttet anledningen til å slenge inn på slutten at jeg skal kjøpe en 14060.

I tillegg jobber jeg på generelt basis på å skape en forståelse for at brukte klokker,spesielt rolex og patek gjerne stiger i verdi, og at når jeg har litt cash på konto så roter jeg dem jo bare bort. Derfor er det eneste fornuftige å kjøpe klokker.

Denne siste går såpass bra hjem at jeg skal etterhvert jobbe den opp til aksept for en patek.:mrgreen::twisted::twisted:
 
Kona mi mener som nevnt flere gangere nettopp dette, så reaksjonene er ikke underholdene på noe plan med mindre du er sadist.

Dette resulterer i snedige løsninger på hvordan jeg argumenterer for kjøpene.

-Da jeg kjøpte seamater 30 påstod jeg at dette var en klokke sønnen min kom til å arve.
-Da jeg kjøpte Khaki King i Barcelona påstod jeg at dette var istedenfor å handle klær, men rett etter at jeg trakk kortet på klokken kom vi frem til at det var jo dumt å ikke benytte anledningen til å handle litt mer, jeg må jo ha klær.
-Neste vintage Omega fortalte jeg ikke om.
-Rolex Precision: denne skal jeg selge til broren min, for den er fra fødeåret hans, desuten skal jeg selge en vintage omega jeg ikke har fortalt deg om så dette går ca opp i opp.
-speedmaster: synes du jeg skal kjøpe en klokke jeg har halvveis lyst på nå og så vente et par måneder med å kjøpe en speedmaster eller legge litt mer i og kjøpe en speedmaster med en gang.
-hadde en krangel på telefon for en stund siden. Husker ikke hva det var om, men hun var spak og ba om unnskyldning så jeg hadde sikkert grunn til å være sur. Benyttet anledningen til å slenge inn på slutten at jeg skal kjøpe en 14060.

I tillegg jobber jeg på generelt basis på å skape en forståelse for at brukte klokker,spesielt rolex og patek gjerne stiger i verdi, og at når jeg har litt cash på konto så roter jeg dem jo bare bort. Derfor er det eneste fornuftige å kjøpe klokker.

Denne siste går såpass bra hjem at jeg skal etterhvert jobbe den opp til aksept for en patek.:mrgreen::twisted::twisted:

:D

Klokkekjøp er på need to know basis. Vurderer å få evt pakker tilsendt på jobben ;)
 
Fra en kollega jeg deler kontor med på jobben;

Bytter du seriøst klokke hver dag?
 
En kolega fryder seg med å fortelle hvor billig batteribytte + rens og bytte av en springbar var på hans certina quarts.
Han har jo i og for seg rett i at han kan kjøpe seg en ny klokke hvert 6-7 år istede for å betale urmakeren for service på det mekaniske urverket på en av mine klokker...

Utover dette oppfatter jeg at de aller fleste er likegyldige og ikke legger merke til/har noe forhold til hva andre har på armen!
 
Utover dette oppfatter jeg at de aller fleste er likegyldige og ikke legger merke til/har noe forhold til hva andre har på armen!

x2 Eneste jeg får kommentar på er om jeg har klokke/reim med noe farger på ;)
 
I tillegg jobber jeg på generelt basis på å skape en forståelse for at brukte klokker,spesielt rolex og patek gjerne stiger i verdi, og at når jeg har litt cash på konto så roter jeg dem jo bare bort. Derfor er det eneste fornuftige å kjøpe klokker.

Har stor sans for denne tankegangen "Hvis jeg ikke kjøper klokke for pengene bruker jeg de bare opp på noe annet" :D

:D

Klokkekjøp er på need to know basis. Vurderer å få evt pakker tilsendt på jobben ;)

Må innrømme at jeg har vurdert det samme jeg også, men kona har alt for god kontroll på hva som finnes i boksen, så dette ville blitt avslørt rimelig raskt... :(
 
Må innrømme at jeg har vurdert det samme jeg også, men kona har alt for god kontroll på hva som finnes i boksen, så dette ville blitt avslørt rimelig raskt... :(

Og nettopp derfor må du skaffe deg så mange klokker at hun mister oversikten så fort som mulig.;)
Deretter er det fritt frem.
 
Mumlet noe om å selge et par tre ur for å finansiere et nytt. Dama sa at jeg ikke trengte å selge urene det var snakk om, for hun brukte dem jo av og til. Dette gikk faktisk så glatt, at nå er jeg skikkelig skremt. Hva er det som er på gang?
 
Mumlet noe om å selge et par tre ur for å finansiere et nytt. Dama sa at jeg ikke trengte å selge urene det var snakk om, for hun brukte dem jo av og til. Dette gikk faktisk så glatt, at nå er jeg skikkelig skremt. Hva er det som er på gang?

Noe veldig veldig bra :)
 
Jeg kan ikke huske å ha fått annen kommentar på klokkene mine enn noen som har lurt på om Eternaen min mangler glass. Det kan tyde på at AR-coatingen gjør jobben sin :) Min erfaring er at klokkeinteresse som regel blir møtt med likegyldighet, kanskje blandet med litt hoderisting over pris.
 
-hadde en krangel på telefon for en stund siden. Husker ikke hva det var om, men hun var spak og ba om unnskyldning så jeg hadde sikkert grunn til å være sur. Benyttet anledningen til å slenge inn på slutten at jeg skal kjøpe en 14060.

Hahahahahahahahahahaha.:D
 
Da jeg i dag viste min far en Seiko 007 og understreket at den kostet meg "et par hundrelapper på ebay", så han likevel på meg med stor undring i blikket (han vet om at jeg har andre ur) og spurte hva jeg skulle med den...

Jeg prøvde meg med en sammenligning - at en klokke er som et skrujern, det passer til én bestemt skruetype, men som vi vet finnes det jo utallige skruer der ut som krever andre jern. Han er verktøyfreak, så han så ut som den sank inn...før han ristet på hodet. :cool:

Og jeg som kjøpte jeg en 2254 til ham...perler for svin ;)
 
Og hva sier far når stolt sønn viser fram Speedmasteren? `Si fra når du drar til månen - :roll:
 
Verste kommentar :

...Åååhhhh, er det IKKE Breitling? Det er jo det som er best, er det ikke?
`

Min tenkte respons :

....Åååhhhh, er det IKKE ekte pupper? Det er jo det som er best, er det ikke?