Kona mi mener som nevnt flere gangere nettopp dette, så reaksjonene er ikke underholdene på noe plan med mindre du er sadist.
Dette resulterer i snedige løsninger på hvordan jeg argumenterer for kjøpene.
-Da jeg kjøpte seamater 30 påstod jeg at dette var en klokke sønnen min kom til å arve.
-Da jeg kjøpte Khaki King i Barcelona påstod jeg at dette var istedenfor å handle klær, men rett etter at jeg trakk kortet på klokken kom vi frem til at det var jo dumt å ikke benytte anledningen til å handle litt mer, jeg må jo ha klær.
-Neste vintage Omega fortalte jeg ikke om.
-Rolex Precision: denne skal jeg selge til broren min, for den er fra fødeåret hans, desuten skal jeg selge en vintage omega jeg ikke har fortalt deg om så dette går ca opp i opp.
-speedmaster: synes du jeg skal kjøpe en klokke jeg har halvveis lyst på nå og så vente et par måneder med å kjøpe en speedmaster eller legge litt mer i og kjøpe en speedmaster med en gang.
-hadde en krangel på telefon for en stund siden. Husker ikke hva det var om, men hun var spak og ba om unnskyldning så jeg hadde sikkert grunn til å være sur. Benyttet anledningen til å slenge inn på slutten at jeg skal kjøpe en 14060.
I tillegg jobber jeg på generelt basis på å skape en forståelse for at brukte klokker,spesielt rolex og patek gjerne stiger i verdi, og at når jeg har litt cash på konto så roter jeg dem jo bare bort. Derfor er det eneste fornuftige å kjøpe klokker.
Denne siste går såpass bra hjem at jeg skal etterhvert jobbe den opp til aksept for en patek.
:twisted::twisted: