Morsomste/rareste reaksjon fra omverdenen på klokkene dine

Da ei jente fikk høre at min Seiko Black Monster kostet 1200,- utbrøt hun:
"For den prisen så kunne du ha fått en ekte Rolex!"

Liker forøvrig at dama mi snur klokka vekk fra sengen siden den har for sterk lume, uten at jeg har lyst den opp.
 
Damen i kassen på Statoil høgger blikket i meg og anklager/utbryter vantro; "Du har en klokke på hver arm!!!"
Jeg smiler vennelig.
"Hvorfor har du to klokker på deg???"
Mens underbevistheten sukker oppgitt forklarer jeg vennlig at den på min venstre forteller meg tiden, mens den på høyre er på vei til service.
Og smiler.
Hun for et helt tomt uttrykk i øynene, etterfulgt av noe som best kan beskrives som "watevva", og i det jeg går ut døren skriker hun inn på bakrommet: "Her var en fyr med en klokke på hver arm!!!!!!"
 
Fra kollegaer og venner får jeg bare hyseblikk og vennligsinned hoderisting når jeg legger ut om sparekontoen som skal brukes til en Sub. At man kan finne på å bruke mer en 100 kr på ei klokke er helt uvirkelig for de. Men den beste reaksjonen kom nok fra jentungen på snart 6 år, da jeg pakka opp en venteseiko. Hu så på meg med de lyseblå og utbrøt " pappa, ka ska du med alle dei klokkane egentlig, du kommer jo for seint alikevell":eek: Har hatt ett par episoder hvor jeg har kommet en halvtime for sent for avtalt SFO henting :D
 
Fra kollegaer og venner får jeg bare hyseblikk og vennligsinned hoderisting når jeg legger ut om sparekontoen som skal brukes til en Sub. At man kan finne på å bruke mer en 100 kr på ei klokke er helt uvirkelig for de. Men den beste reaksjonen kom nok fra jentungen på snart 6 år, da jeg pakka opp en venteseiko. Hu så på meg med de lyseblå og utbrøt " pappa, ka ska du med alle dei klokkane egentlig, du kommer jo for seint alikevell":eek: Har hatt ett par episoder hvor jeg har kommet en halvtime for sent for avtalt SFO henting :D

:D
Høres kjent ut.
 
Litt utenom.....men relatert.

Var hos min lokale Rolex AD lørdag og sto tett inntil to herremenn i 50 åra. Felles for oss var at vi besiktiget Rolex monteren der blant annet Ym var utstilt og div andre Rolex.

Da sier den ene kunden at han fikk en Rolex i konfirmasjonsgave(ca 35 år siden) ,men den var av manuell opptrekk og den lå nå i en skuff og støvet ned. Han sier også at sek. viseren tikket rundt og ikke var flytende,noe den andre herremannen da bekrefter at dette uret er da et kvartsur.....-for alle kvartsur tikker rundt mens de andre klokkene som da heter chronometer har flytende sek viser som hans Omega han hadde hjemme.

Hadde lyst til og spørre litt om den klokken som kun lå og støvet ned og tilsynelatende ikke hadde noen verdig for han om han ønsket og selge,eller fortelle litt mer om den.......Men det ble ikke slik denne gangen.

Mvh
Timebandit
 
Kollega på julebordet:

"Er det Rolex du har?? Kan jeg få holde den ? Aaaaaldri holdt en Rolex før!!"

Jeg svarte selvsagt ja, og den gikk på rundgang:) Bare positive tilbakemeldinger forresten, og ingen utbrudd om at det er for dyrt ol. En Partner som dog svarte " Syns du gjør helt rett i å kjøpe noen slike, du som ikke røyker eller drikker, forstår godt at du har råd til noen slike"

Hehe, kjekke kollegaer er konklusjonen :)
 
Var på julebord hos naboen for et par uker siden.
Jeg oppfattet etterhvert at naboen som jeg har sett har endel forskjellige klokker, snakket om det spsielle ved mekaniske klokker med en kar på andre siden av bordet. I godt humør over både øl og akevitt, samt det faktum at jeg enset meningsfeller i samme lokale, så tok jeg av meg min submariner og sa til ham med litt dårlig skjult stolthet..."du som er interessert i mekaniske klokker setter sikkert pris på å tafse på en slik en"....han så litt rart på meg, tok i mot klokken og studerte intenst. Etter en liten stund, sier han, "hva er det for merke? - jeg ser ikke så liten skrift". Lamslått og litt dum satt jeg der og prøvde å forklare at han nok satt med verdens mest kjent sportsur mellom hendene. Det var tydelig at klokkeinteressen ikke stakk spesielt dypt idet han med et trekk på skuldrene leverte klokken tilbake.

Litt fjetret fikk jeg klokken tilbake, og fyren på andre siden av bordet spør om å få se. Jeg rekker over klokken, hvorpå han proklamerer at han jobbet som urmaker hos Bjerke på 80 tallet. Wow tenkte jeg...endelig en som forstår meg. Så klarer soppen å si "jeg kjenner ikke spesielt godt til akkurat denne modellen - er den ny?". "Hva jobber du med nå da?" spør jeg. "Bussjåfør" svarer fyren......

Jeg huker kjapt tak i klokken min og tømmer akevittglasset i ett drag - og fyller på en 10-12 ganger til utover kvelden....

Slik går no dagan......

KAB
 
... "Bussjåfør" svarer fyren......

Jeg huker kjapt tak i klokken min og tømmer akevittglasset i ett drag - og fyller på en 10-12 ganger til utover kvelden....


...

Jeg tror jeg hadde gått hjem for å gråte litt...