Min kjære PAM372 har slått seg vrang. Det startet med at den plutselig sakket fem minutter i løpet av et par timer. Dette trodde jeg kanskje bare var noe jeg innbilte meg, men så stoppet den bare et halvt døgn etter at den fullt opptrukket. Dette trodde jeg også kanskje kunne være noe jeg rotet med - altså at jeg ikke hadde trukket den allikevel.
I går kveld kl 20.00 ble den nøyaktig innstilt og trukket helt opp. Den gikk til nøyaktig kl 06.00 i dag tidlig. Jeg la klokken i lommen og kjørte det remmer og tøy kunne holde inn til Bjølsen i Oslo. Hvorfor Bjølsen? Klokken er ca ett år gammel og følgelig er dette en garantisak som skal ordnes av Bjerke, der klokken ble kjøpt ny. Men, jeg "tør" ikke levere en strøken klokke hos Bjerke. Derfor dro jeg heller rett til @Arcticboy aka Urmaker Sutterud.
Han fastslo umiddelbart at det var møkk/smuss på ankeret og at det var olje der det ikke skal være olje. Slurv og fanteri fra Panerai med andre ord.
Jeg skal ikke dømme Panerai nedenom og hjem på grunn av dette, men må si jeg er en smule skuffet. Nå sender jeg klokken direkte til Panerai i Sveits i håp om at de fikser den der. Eller jeg drar nedover og leverer den personlig, noe kjerringa mener at jeg (vi) bør gjøre.
Noen med erfaring fra garantiarbeid ordnet direkte med Panerai - altså utenom AD? Jeg vil gjøre alt som står i min makt for å unngå at den faller i klørne på en av grafittirisserne hos Bjerke.
Stor takk til Arcticboy for god service og hyggelig prat om klokker og livet generelt.
I går kveld kl 20.00 ble den nøyaktig innstilt og trukket helt opp. Den gikk til nøyaktig kl 06.00 i dag tidlig. Jeg la klokken i lommen og kjørte det remmer og tøy kunne holde inn til Bjølsen i Oslo. Hvorfor Bjølsen? Klokken er ca ett år gammel og følgelig er dette en garantisak som skal ordnes av Bjerke, der klokken ble kjøpt ny. Men, jeg "tør" ikke levere en strøken klokke hos Bjerke. Derfor dro jeg heller rett til @Arcticboy aka Urmaker Sutterud.
Han fastslo umiddelbart at det var møkk/smuss på ankeret og at det var olje der det ikke skal være olje. Slurv og fanteri fra Panerai med andre ord.
Jeg skal ikke dømme Panerai nedenom og hjem på grunn av dette, men må si jeg er en smule skuffet. Nå sender jeg klokken direkte til Panerai i Sveits i håp om at de fikser den der. Eller jeg drar nedover og leverer den personlig, noe kjerringa mener at jeg (vi) bør gjøre.
Noen med erfaring fra garantiarbeid ordnet direkte med Panerai - altså utenom AD? Jeg vil gjøre alt som står i min makt for å unngå at den faller i klørne på en av grafittirisserne hos Bjerke.
Stor takk til Arcticboy for god service og hyggelig prat om klokker og livet generelt.
Redigert av en moderator: