For lenge siden, før kone og unger og jakt og bikkjer og hus og hytter og jobb og biler og dugnad og båt og foreldremøter og trening og generelt voksenliv, hadde jeg god tid. Mye av den tiden ble brukt på motorsykkel. Fra jeg var 16 til ut i tyveårene anså jeg bil kun som et nødvendig vinteronde. Etter å ha eid flere mer eller mindre interessante sykler, kjøpte i 1990 en 78-modell Moto Guzzi. Den har fulgt meg siden, men etter mange ombygginger likner den lite på originalen. Mens den tidligere fikk opp mot 10000 km i året, blir den nå mest stående stille. I år har jeg kjørt maks tretti mil.
Men selge den? Nææh - når min bror kommer hjem fra Oslo og vi kan dra på tur som i gamle dager kan jeg ikke fise rundt på min fars gamle tyskerrokker. Dessuten er den veteran nå, og koster ingenting å ha på veien. Og når jeg har brukt snart tyve år på å bli kjent med alle dens italienske sjarmerende særegenheter, kan jeg ikke overlate den i hendene til en fremmed.
Er det andre motorsykler her inne? Bilder?
Men selge den? Nææh - når min bror kommer hjem fra Oslo og vi kan dra på tur som i gamle dager kan jeg ikke fise rundt på min fars gamle tyskerrokker. Dessuten er den veteran nå, og koster ingenting å ha på veien. Og når jeg har brukt snart tyve år på å bli kjent med alle dens italienske sjarmerende særegenheter, kan jeg ikke overlate den i hendene til en fremmed.
Er det andre motorsykler her inne? Bilder?