Mottatt ny klokke.. skrape på lenke..

Medlem
8. mai 2017
Sted
Ålesund
Kjøpte for to uker siden en klokke, som var stilt ut hos en urmaker.

Siden det var en utstilling ( og produsent har vist sluttet å produsere denne ), så var jeg veldig påpasselig på om det var noen skader på den. Han hadde ikke mer på lager. Studerte denne og en annen klokke i vel 5-10 min i butikklyset mens butikk eier så på og så over hvor skader oftest skjer og kunne ikke se noe. Hadde ikke lupe med meg.. men gransket så godt jeg kunne.

Kjøpte den og urmaker skulle rense og bestille del til lenken for å tilpasse den. Mottok den idag og pakket opp for vel en time siden, tok den på meg inne, kjente at den nå var litt for vid og la den tilbake i boksen, for så og vente på at det skulle slutte å regne slik at jeg fikk studere den i sollyset. Så da at det var en skrape på lenken, rett ved logoen.

Logoen 1 cm bred.. skrapen er ca 2mm, 2-3mm ifra kanten av logo, MEN i motsatt retning av børstingen. Dvs at den lyste opp godt når jeg var ute i sollyset.

( Info: jeg bruker engangs gummi hansker, når jeg håndterer helt nye klokker..( JA, unormalt :) ) for bedre grep og bytter til hvite hansker når jeg ikke er så "redd for å miste dem" lenger, så jeg kan ikke ha skrapet opp lenken)

Dette er en klokke til 40.000 og vet ikke helt hvordan jeg skal "takle" dette.. skal si ifra til urmaker, men, vet ikke hva jeg skal forvente meg.

Hvordan ville dere reagert?

Hvis du fikk en rabatt fordi klokken var en "utstillingsmodell" hadde jeg ikke brukt noe tid på det.
Hvis ikke, hadde jeg klaget og bedt om en prisreduksjon.

Når man kjøper nytt må man kunne forvente at klokken faktisk er smekk ny. og helt uten skrammer.

Edit. Hvis dette hadde vært en bil, hvordan hadde du reagert?

Hva er mine valg her?

Er det forbrukerkjøpsloven?
Og første jeg må spørre om er;
1. Reparasjon
2. Bytte til ny klokke

Eller, er det andre valg?

Kjeden er Protid.

Hva slags ripe er det? Om det er en bitteliten overfladisk en vil jo sånne oppstå snart uansett ved bruk. er den dypere enn det som enkelt kan pusses bort bør du definitivt ta kontakt med urmaker og høre hva de kan tilby.

• Liker
Reaksjoner: UJU