MoVas - noen som har sett disse før?

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Kom over en kul post på ABlogToRead, Ariel Adams' blogg. Den handler om MoVas (Movements of Asia), et firma som lager klokker tegnet av en Singapore-basert designer, Sean Wai. De bruker kinesiske verk fordi de vil holde det asiatisk, relativt rimelig og gjerne vil ha med noen komplikasjoner.

Dette er GMT-en deres:
MoVAs-GMT-watch-8.jpg

Priser fra i underkant av 300 euro hos den eneste forhandleren jeg fant i farta, Bensontrade.

Jeg synes de er kule!

Vad tycks?

Kult... Tydelig at det rører seg mange små produsenter vi ikke får gleden av å se hos norske urmakere.

Den dykkeren ser jo übermassiv ut. Vet du målene på den? Hvis den er i nærheten av en vanlig stor dykker 44-46mm+/- må jo lenken være nesten 30mm...:confused:

...helt tydelig panerai inspirert, men hvorfor ikke? Kult design, likte gmt'en veldig godt...og prisen. Hvilke urverk sitter i de?

Ja, helt tydelig inspirert. Men syntes det var et selvstendig design alikavel.
:cool:

Jeg vet helt om jeg er enig at de er noe særlig Panerai-inspirert. Det er i alle fall langt unna noe hommage/kopi-greier.

Jeg synes også dykkeren var kul, den ser ut til å være 45mm, med ca 53mm lug-til-lug. Les mer og se flere bilder her.

Synes godt noen kan ta ansvar og bestille en, slik at vi får litt førsteinntrykk og egne bilder på forumet!

Jeg synes også dykkeren var kul, den ser ut til å være 45mm, med ca 53mm lug-til-lug. Les mer og se flere bilder her.

Jeg likte godt den svarte Avant Garde Diveren, men selvfølgelig litt vanskelig å se hvordan sluttresultatet blir ut i fra datategningene. Men det hadde vært kult om noen hadde følt seg kallet til å bestille et ur eller to. Designet var absolutt interessant.

Syns klokka var knalltøff jeg... Var slett ikke ille pris heller hos BensonTrade ;)
Er vel ikke tvil om hvor inspirasjonen kommer fra, men det er jo slett ingen hommage :)