Mr Porter: Ten watches that could start your collection

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
En populær øvelse for herremagsiner på nett og på trykk. Denne gangen er det den forholdsvis nyåpnede nettbutikken Mr Porter som forsøker seg. Er dere enige? Jeg savner Submariner og Speedmaster, ellers er det lett å være enig. Kontroversielt er det ihvetfall ikke :)

http://www.mrporter.com/intl/journal.mrp?feature=journal_issue6feature5

mainImage1.jpg

Mange fine klokker på den listen ja, men hvor lang venteliste det er på Explorer vet jeg dog ikke.

Mange fine klokker på den listen ja, men hvor lang venteliste det er på Explorer vet jeg dog ikke.

Nei, det må vel ha vært en generell kommentar om Rolex, basert på (tidligere) tilstander rundt Daytona.

Det var vel mer "Ten watches that could complete your collection", men ikke noe dårlig utvalg. Problemet, dersom noen skulle bestemme seg for å følge rådene slavisk, er at de går glipp av all moroen. Hvis man ikke feiler og tester og leser og drømmer og leter kan det ikke være særlig gøy å samle noe. Jeg tipper at den som gjennomfører en slik horologisk chartertur vil ha mye mindre glede av klokkene sine enn selv den helt nybegynnende Seiko-samler.

Det var mange flotte klokker der, men må si meg enig med Anders om at det mangler både en Sub og en Speedy. Var et par av klokkene der som godt kunne ha blitt byttet ut til fordel for dem.

Også enig med Hopalong om at dette kanskje er en litt ambisiøs start? :p

Det var iallefall en start som ligger langt over hva jeg klarer. Patek/Audemars/IWC Big Pilot er ikke akkurat "entry level" i min verden.

Kanskje en noe kjedelig liste?