Veldig mange ulike svar her og det avhenger av ens egne meninger. Jeg fullførte studiene sommeren 2013 og har ønsket meg et skikkelig urverk siden midt i studiene. Først tenkte jeg at den skulle være sveitsisk og i 30-50k klassen.
Jeg tror det viktigste ved en "skikkelig" klokke er at det har vært et godt veloverveid valg før du endelig bestemmer deg. Jeg så lenge på TAG Carrera 1887 modeller også TAG Monaco og jeg trodde lenge at det ble en slik. Så begynte jeg å tråle forumet her, se på produsenters hjemmeside og meningene jeg hadde tidligere endret seg. Jeg likte ikke den typiske Submariner-stilen på klokker, men nå har jeg lagt inn et depositum på en Omega Seamaster 300 Co-axial 2014 for henting i slutten av Januar 2015. Dette ble i overkant av hva jeg egentlig tenkte å bruke, men normalt går kjøpelystene mine over i løpet av en uke. Nå leser jeg og ser på bilder av uret flere ganger i uken og tilslutt bestemte jeg meg for at sparepengene går dit i år. Enkelte mener det er for mye å bruke på en klokke og at jeg kan få så masse andre ting for den mengden penger. Det vil nok aldri være et godt tidspunkt å bruke 40 høvdinger, men etter å ha solgt mine 4 moteklokker i prisklassen 1500-2000 merker jeg hvor stort savnet på venstre håndledd er. Juleaften kommer litt sent, men det skal nok være verdt det
Seamasteren jeg skal ha syns jeg er perfekt ettersom den er stilig nok til å være en dressklokke samtidig som den er sportslig.
Kort oppsummert, en klokke er skikkelig når du gjør en grundig vurdering og et bevisst valg. For min del er den skikkelig om den kommer fra sveits og har et in-house mekanisk urverk.
Lykke til