Når kan man kjøpe en klokke for livet?

Medlem
2. juni 2014
Innlegg
444
Sted
Oslo
Hei alle,

Jeg bruker alt for mye av tiden min som student inne på dette forumet, og klokkeinteressen øker vel for hver dag.
I det siste har jeg undret litt på når det er akseptabelt å kunne kjøpe seg en klokke for livet? En klokke for livet må være av det dyre slaget, og være noe man vil hele tiden være tilfreds med. Det jeg anser som et "problem" er vel om det er akseptabelt å anskaffe seg en Rolex Sub eller en Omega Seamaster allerede som student? Vil dere si at det er for tidlig i livet å kjøpe noen slike klokker - eventuelt når kjøpte dere deres "lifetime-watch"? :)

De to modellene jeg har sett meg ut er:
16610-catalog.jpg

Omega-Seamaster-Aqua-Terra-15000-Gauss-27.jpg

* Ikke mine bilder

Takker for alle svar! :D
 
Vil vel alltids ha noen andre klokker liggende - det har jeg planer om ;)
Men tenker vel mer mot en klokke som kan brukes hver eneste dag gjennom et livsløp!
 
Jeg studerer, og lar ikke det hindre meg på klokkefronten. Så lenge man har nok midler til den klokka man vil ha ser jeg ikke noe problem med det. Dersom man skulle trenge penga senere til ett eller annet, og du har en klokke som holder verdien godt er det bare å selge den igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og JohanB
Jeg mistenker at en klokke for livet er enten den første klokka man kjøper/får, eller en klokke man kjøper ved en spesiell anledning. Det er så mange kule klokker her i verden, at i alle fall for meg er det bortimot utenkelig at en klokke jeg bare kjøper er en evig keeper. Har gitt opp. :p Jeg har p.t 3 keepere, 1 per barn.

Men lykke til. Hvis du tror du får det til så er det bedre jo tidligere du kjøper den, så den får blitt med på så mye av livet ditt som mulig.