@El Gringo
Ojojoj! Her var det mye bitterhet!
Først: at prisen går opp 20% i ventetiden er sprøyt. Flere år mellom hver gang Rolex setter opp prisen historisk sett
Nummer to: de fleste som kjøper Rolex beholder de. Flippere er en minoritet og ikke en majoritet.
Tredje: overpriset er det ikke. Da hadde de ikke fått solgt alt de produserer
Fjerde: kjedelig? Gjesp? Her blir bitterheten din veldig synlig
Tror for det første du skal lære den viktige forskjellen på bitterhet og forakt.
Ikke forakt for kjøperne, men for forretningsideen.
Jeg kan kjøpe det jeg ønsker og vel så det, men så var det greia med smak, behag og prinsipper osv. da...
Så til det med prisøkning.
Hvor leste du at jeg skrev at det skjedde hver gang ?
Noen som fikk et akutt behov for å gå i en forsvarsposisjon ?
Jeg skrev at det skjer, og at man må finne seg i det.
Ville man akseptert det hos bilforhandleren, f.eks. ?
Overpriset er de så absolutt, men det var en gang en keiser i et kjent eventyr som fikk de mest eksklusive klærne som var å oppdrive, og så lenge noen synes det er greit, så er det noen som vet å utnytte det.
Det blir på en måte som Kardashians som er berømte.....øhhhh...fordi de er berømte...
Jeg mener m.a.o. akkurat det jeg skrev tidligere, nemlig at Rolex er overhypet og overpriset.
Jeg kan ikke forstå at de skal koste både det doble og triple, og for å ikke nevne det tidoble av en Seamaster, Grand Seiko eller El Primero for å si det sånn, og jeg tror ikke de klokkene selges med tap heller.
Når i tillegg timeprisen for service plutselig skal være det doble bare fordi det står Rolex på urskiva forsvinner det meste av fornuft ut vinduet.
Men igjen; enhver får vurdere selv og gjøre det en vil med sine egne penger ut fra egen smak, behag og prinsipper.
Det gjør jeg.