NATO øvelse

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Sted
Vestlandet
Endelig en stille stund til å leke litt med klokkene mine.:mrgreen:
Har et lite lager med nylon reimer som jeg måtte prøve ut, og her er resultatet.
Synes vi trenger en liten Nato tråd her.

Alle oppfordres til å legge ut bilder av klokkene deres på Nato / zulu.

Her er mine:

DSCF0065.jpg

DSCF0101.jpg

DSCF0086.jpg

Redigert av en moderator:
Jeg er glad i Natoremmer, og bruker det relativt ofte på de fleste klokkene mine. Her er et utvalg:

IMG_0256.jpg

1005.jpg

25022010784.jpg

14102009400.jpg

Har også sansen for nylon, selv om jeg synes NATO-reimene har litt mye av både hard- og software.

IMG_5543.jpg

wire.jpg

IMG_4036.jpg

IMG_4054.jpg

33333.jpg

r.jpg

PERLON derimot...:p

IMG_2687.jpg

IMG_3258.jpg

DSC03079.jpg

IMG_3423.jpg

DSC03073.jpg

IMG_4005.jpg

IMG_3956.jpg

IMG_4319.jpg

IMG_4329.jpg

IMG_5601.jpg

IMG_5368.jpg

Bullit og undertegnede er nok kanskje like store fan av perlon, men vi er nok de enste under 80. Ironisk nok har både jeg og Bullit armene fulle av blekk:)
IMG_1202.jpg

P4290414.jpg

P3040185.jpg

IMG_1419.jpg
[
IMG_1075.jpg

IMG_2836.jpg

IMG_0738.jpg

Fikk min første Nato rem her forleden. Blir litt tynn i forhold til hva jeg pleier å gå med (Pam)
Men synes den kler Seikon bra.

DSC05162.jpg

Mange bra bilder her ja. Har aldri vurdert en Explorer 1, men etter å ha sett JoLu og Bullit's bilder med nato har jeg jammen begynt å vurdere en jeg og.:D

Etter tips så har jeg bestilt meg en slik orange nato til seamastern 30 :) Synes Seikoen kledde den veldig godt!

Gleder meg til å se Seamastern din på orange nato. Klassisk møter flashy.:)

Engelsk RLT på "ekte" Nato W10 fra Phoenix i Wales.
RLT_69.jpg

L1010161.jpg

Phoenix er leverandør av Natoremmer til Ministry of Defence og remmene er laget i henhold til MOD's produktspesifikasjoner.

Sivilversjonen lages flere bredder og farver, men Natoremmene skal egentlig være grå, 20mm.

"The colour of the nylon ribbon (20mm wide) shall be to BS 4800 card number 3, reference 18B25, colour grey"

Ministry of Defence, Defence Standard 66-47, Strap, Wrist Watch

http://www.h-spot.net/watches/mod/watchstraps_2001.pdf

Engelsk RLT på "ekte" Nato W10 fra Phoenix i Wales.
Phoenix er leverandør av Natoremmer til Ministry of Defence og remmene er laget i henhold til MOD's produktspesifikasjoner.

Sivilversjonen lages flere bredder og farver, men Natoremmene skal egentlig være grå, 20mm.

"The colour of the nylon ribbon (20mm wide) shall be to BS 4800 card number 3, reference 18B25, colour grey"

Ministry of Defence, Defence Standard 66-47, Strap, Wrist Watch

http://www.h-spot.net/watches/mod/watchstraps_2001.pdf

Hvordan er kvaliteten på disse i forhold til "vanlige" Natostraps fra andre leverandører? Og hvor kjøper du dem fra?

Hvordan er kvaliteten på disse i forhold til "vanlige" Natostraps fra andre leverandører? Og hvor kjøper du dem fra?

De ”ekte” Natoremmene fra Phoenix Straps får du hos RLT og Urtid.

Det er delte meninger om hvilken Natorem som er den beste. Jeg liker remmene fra Phoenix best, de er forholdsvis tynne og litt røffe i utførelsen og nylonstoffet er matt. Farvene på remmene er korrekte, den olivengrønne remmen er olivengrønn og den grå remmen er grå. Regimentremmene er korrekte i farve og bredde på stripene.

Andre foretrekker remmene fra Time Factors. Remmene er litt kraftigere i stoffet og metalldelene, men stoffet er blankere og er helt feil i farvene. Den olivengrønne remmen er mintgrønn og den grå er turkis. Jeg har ikke prøvd remmene fra Singular Staps.

”Natoremmer” fra andre leverandører/ebay er av veldig varierende kvalitet.

Jeg har en haug av NATO/ZULU liggende,veldig gøy å kunne variere og eksperimentere med farger og utførelse.Har et par TimeFactors som jeg er meget godt fornøyd med,men har også gode erfaringer med div. ebay selgere.. Kanskje har jeg flaks,eller er jeg bare totalt ukritisk?:)

P1010985.JPG

klokker3%20%2833%29.JPG

De ”ekte” Natoremmene fra Phoenix Straps får du hos RLT og Urtid.

Det er delte meninger om hvilken Natorem som er den beste. Jeg liker remmene fra Phoenix best, de er forholdsvis tynne og litt røffe i utførelsen og nylonstoffet er matt. Farvene på remmene er korrekte, den olivengrønne remmen er olivengrønn og den grå remmen er grå. Regimentremmene er korrekte i farve og bredde på stripene.

Andre foretrekker remmene fra Time Factors. Remmene er litt kraftigere i stoffet og metalldelene, men stoffet er blankere og er helt feil i farvene. Den olivengrønne remmen er mintgrønn og den grå er turkis. Jeg har ikke prøvd remmene fra Singular Staps.

”Natoremmer” fra andre leverandører/ebay er av veldig varierende kvalitet.

Jeg har ikke prøvd Phoenix sine, får vel legge inn en bestilling på et par og teste.

Remmer fra Maratac har vært mine favoritter, hovedsaklig for kvaliteten på stoffet og et mer "solid" utseende enn andre. Singularstraps har jeg noen stykker av, kvaliteten er upåklagelig. Derfra har jeg særlig kjøpt litt andre farger enn de vanligste f.eks har jeg kjøpt en sort "Bond" med røde striper, en sort med beige striper og en fargerik Regimental til kineseren min:

23042010014.jpg

Nyinnmeldt i NATO-klubben

Inspirert av dere andre her på sonen har jeg gått til innkjøp av noen NATO remmer. Disse er kjøpt fra urtid.com

Certina DS på 18mm "bond":

f19497d0.jpg

Omega Seamaster PO på 20 mm svart nato:

daff88ed.jpg