NATO på Sea Dweller 4000 (116600) - Hvilken bredde?

Jørgen

Bidragsyter
Medlem
14. jan. 2013
Sted
Norge
Overskriften sier vel det meste. Er det 21mm bredde man trenger på NATO på den "nye" utgaven av SD4000? Evt. hvordan fungerer 22mm?

Takker for alle svar!

Er 20mm ja, og det er trangt nok. Er smalt mellom springbar og kasse. Du klarer eksempelvis ikke "dra" inn natoreim som på mange andre ur, må av med springbar, og legge den på plass.

• Liker
Reaksjoner: Jørgen
Er det noen skinnreimer/NATO i skinn/lær som passer denne klokken godt og som er av god kvalitet? Funker Tidssonen sine NATO 20mm bra på denne klokka?

Har ikke prøvd Tidssonen sine, men har god erfaring med premium NATO fra CheapestNATOstraps.com (Ikke på SD4k spesielt da, men har et par av de til andre klokker) Spenne er sydd på, ikke festet med en springbar, noe som burde gjøre litt for sikkerheten. Samtidig virker hardwaren god, og stoffet er bra, selv om det ikke er det aller beste jeg har sett. Fåes også med børstet hardware som er flott.
Det jeg vil bemerke meg med de er at med mitt 19-ish cm håndledd så blir de litt for korte slik at det er vanskelig å brette ned enden av reima sånn man bruker å gjøre med nato, så vil kanskje anbefale ekstra lange premium NATO om du har håndledd av samme størrelse eller større.

• Liker
Jeg kan absolutt anbefale Nato i skinn fra TS-shop. Bruker selv en 20mm på min Explorer2. I motsetning til de i nylon er den så tynn at det er mulig å dra den gjennom springbarene. Det er som nevnt trangt mellom kasse og springbar på enkelte Rolex modeller. I og med at skinnreima er så tynn, bygger den også svært lite under kassen.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Jørgen
Er det noen som har gode tips til å ta av/sette på lenka på disse klokkene? Klarte å lirke den av i går, men vanskelig ettersom man må klare å trykke inn baretten på begge sider..

Noen som har gode erfaringer for å gjøre dette mest mulig skånsomt? Er det verre å få lenka på igjen enn av?

Ser at det finnes egne Bergeon spesialverktøy (6825/7825), men disse koster jo 1600,- + på ebay ser det ut til..

Legg klokka ned i hånda. Legg litt press med tommelen på endestykket. Trykk inn den ene siden av springbaren - og den vil stå ute pga. det lille trykket du har gitt med tommelen. Mens du fortsatt holder tommelen i press; ta ut springbaren på den andre siden.

• Liker
Takker for tips @Loevhagen. Var vel noe slikt jeg gjorde for å få den av når jeg hadde googlet litt :)

Hva med å sette lenka tilbake på? Er det en vanskeligere operasjon enn å ta den av?