Natorem på Submariner 116600 - hvordan?

Bestill natoremmer, er vel 20mm, fra din valgte leverandør. F.eks tidsonen sin webshop. :)
Ta med deg uret til urmaker og be de ta av lenken og sette inn igjen barettene. Så kan du tre på natoremmen når du har de.

Eventuelt kan du kjøpe et verktøy for å ta av lenken selv. Anbefaler da Bergeon 6767F, har god erfaring med den selv.

Bruk en "spring bar tool" for å løsne barrettene/spring barene som holder lenken på plass. deretter fester du barrettene igjen, uten lenken :D
Så er det bare å tre reimen på.

Akkurat som på alle andre klokker :cool:

out1.jpg

Edit- se litt ned i denne tråden, der har du en glimrende bruksanvisning som er allmenngyldig.

Å TA AV LENKEN

Takk for svar! Jeg har et sånn verktøy liggende, men er ikke helt komfortabel med å gyve løs på min "helt" nye sub :)

Takk for svar! Jeg har et sånn verktøy liggende, men er ikke helt komfortabel med å gyve løs på min "helt" nye sub :)

Om du ikke er komfortabel helt ennå foreslår jeg at du lar AD ta det første gangen. Så kan du prøve verktøyet når springbaren står på uten lenke. Lettere å lære seg verktøyet å kjenne da.

men som et tips, det er vanskeligere å få lenken på enn av.. ;)

Såfremt du legger på litt elektrikkertape el.lign på lugsene først skal det litt til å skade noe...

Om du ikke er komfortabel helt ennå foreslår jeg at du lar AD ta det første gangen. Så kan du prøve verktøyet når springbaren står på uten lenke. Lettere å lære seg verktøyet å kjenne da.

+1 Det ville jeg også gjort.. Om du ikke har noe billigere å øve på! :p

Et godt tips er å alltid tape lugs'ene (både på oversiden og undersiden). På den måten slipper man eventuelle riper dersom verktøy eller springbar skulle glippe.