Ndure's Ur

N

Ndure

Guest
Nyfrelst klokkegutt på 16 år fra Rogaland. Dette er klokkene jeg har til nå.

"Meny"

Omega Geneve fra 60-tallet (Automatisk) Side 1
Longines Heritage L1.611.4.75.4 (Automatisk) Side 3
Nos Doxa 60 eller 70 tallet (Automatisk) Side 5
Sekonda fra 70-tallet (Opprekk) Side 5
Seiko 5 SNXS73K (Automatisk) Side 5

Klokker jeg har hatt, men solgt igjen:

Brodex 70s (opptrekk)
Orient Black Mako (Automatisk)
Invicta Pro Diver 9094 (Automatisk)
Sekonda fra 70-tallet (opptrekk)

Omega Geneve fra 1960-tallet

CIMG0804.jpg

CIMG0806.jpg

Flere klokker kan ses lengre uti tråden. :)

Beklager for dårlig bildekvalitet.

Gratulerer med dine første kjøp :) Nå må vi bare få et bilde av Omegaen også!

Takk. :D
Skal se om jeg får til et bra bilde av Omegaen.

Oppdatert med bilder av Omegaen. Sorry for dårlig bildekvalitet. Alle har jo ikke speilreflekskamera. hehe.

Da var en Orient Black Mako også på plass. Storfornøyd. :D

Klokken er nå solgt. Bildet har blitt fjernet for å gjøre tråden lettere å laste.

Syntes Orient'en gjorde seg meget bra på Nato:)

Din unge alder tatt i betraktning, så gjetter jeg rolig på at du er i ferd med å bygge deg opp en hobby som gjør at du nok vil kvitte deg med endel penger på klokker i årene som kommer.....Bare sørg for at vi får bilder og unboxing-tråder av alt som kommer din vei!

Keep it up!

KAB

Bra start Ndure! :D Jeg begynte ikke før jeg var over 30, så her har du muligheten til å bygge deg en seriøs samling! Mako på Nato ser knall ut :D

Takk Anders og KAB.
Det er veldig kjekt å få så mye oppbacking til å fortsette med denne hobbyen. Føler at jeg har blitt helt hektet allerede. Skal selvfølgelig prøve meg på en unboxing etterhvert. Igjen takker jeg for vennligheten her på forumet. ;)

Sinnsykt bra start. Hva synes foreldrene dine om denne hobbyen? Jeg begynte selv å samle da jeg var 18, og mamma mente at jeg ikke var klok i hodet... :mrgreen:

Sinnsykt bra start. Hva synes foreldrene dine om denne hobbyen? Jeg begynte selv å samle da jeg var 18, og mamma mente at jeg ikke var klok i hodet... :mrgreen:

De synes det meste er greit så lenge pengene mine ikke går til kjøp av alkohol, snus og røyk. ;)

De synes det meste er greit så lenge pengene mine ikke går til kjøp av alkohol, snus og røyk. ;)

Ahhh. Mine tre andre favoritt sysler etter klokker...;)

Og forresten, så gikk det dårlig med Karius og Baktus nettopp fordi Jens var en mammadalt...;)

Dette er en fin start, Ndure!

Og kred for å starte tidlig. Men husk at klokker blir bare "viktigere og viktigere" når kveldene ikke lenger KAN fylles med alkohol og røyk, så ikke bruk alt på klokker...;);)

Ahhh. Mine tre andre favoritt sysler etter klokker...;)

Og forresten, så gikk det dårlig med Karius og Baktus nettopp fordi Jens var en mammadalt...;)

Uhm ja. Det er vel sant det. Og da blir jo den eneste mulige sammenlikningen her mellom karius&baktus og deg. Men det var jo ndure og hans klokker som var tema så det blir jo bare helt useriøst! =P

Beklager avsporingen.
Fra tøys til alvor;
En skikkelig fin samling der. Liker spesielt godt Omega'en.
Jeg er av den oppfatning at enhver samlig bør inneholde en vintage klokke.

En super start på noe som ser ut til å bli en kjempesamling.
Har inntrykk av at det kommer ikke til å stoppe her.;)