Ndure's Ur

Takk. Det er et rimelig ur, men kjekt å ha når du får den for 150 kr. :D
Det venter bla en vintage NOS Doxa og muligens et nytt Longines dress ur i nærmeste fremtid. Greit å ha litt i forskjellige prisklasser og årstall. Synes vertfall jeg ;)

Takk. Det er et rimelig ur, men kjekt å ha når du får den for 150 kr. :D
Det venter bla en vintage NOS Doxa og muligens et nytt Longines dress ur i nærmeste fremtid. Greit å ha litt i forskjellige prisklasser og årstall. Synes vertfall jeg ;)

Prisen er egentlig revnende likegyldig, så lenge du finner en klokke du liker og som passer på armen :) Ikke heng deg for meget opp i at andre har veldig dyre klokker... Da blir det fort en vanvittig dyr hobby (les: dyrere enn den allerede er)... Tro meg, jeg vet! ;)

Prisen er egentlig revnende likegyldig, så lenge du finner en klokke du liker og som passer på armen :) Ikke heng deg for meget opp i at andre har veldig dyre klokker... Da blir det fort en vanvittig dyr hobby (les: dyrere enn den allerede er)... Tro meg, jeg vet! ;)

Støtter den!

Fin din form og stil.
Her ute på "asylet" har vi jo det enkle faktum felles; - at vi alle er genuint interessert i ur, der mangfoldet bidrar til ny innsikt.
....Om denne vakkert tidkrevende, lett frustrerende, men pokker så behagelige, fritidssyssel.

Du har en særdeles respektabel samling.
Keep it up!
:D

Blir samlingen mer akseptabel med en Longines L1.611.4.75.4? :D

Jeg bestilt den i går hos min lokale urmaker. Den kom i dag og er hentet. Ente på 7700 kr med ekte croco rem (som jeg synes er veldig stas). De hadde ingen igjen på lager i Sveits, men de hadde en igjen i Oslo. Den ble min. Bilde kommer i morgen (i dagslys).

Veldig pent ur! Ikke tenk så mye på hva som er akseptabelt eller ikke. Kjøp de urene som du synes er kule og gir deg en god følelse!

Gratulere Ndure med ny flott tilskudd i samlingen:)
som andre har nevnt ovenfor
finn din egen form og stil og kjøp de urene du selv liker ikke hva andre liker
så får du en samling du kan være stolt av og ha ektefølt glede av og se på.
synes du har fått en knall fin start,liker veldig godt den Vintage omegaen din.
arvegods? også enig i at orient tar seg særdeles godt ut på nato.
selv har jeg veldig lite kunnskap om Longiness ,har bare notert meg at det er et
tradisjonsrikt kvalitetsmerke med en spennende "stall av ur"
liker godt diver deres, gleder meg til å se bilder av nyvinningen din
ha en god helg:):)

Det med at jeg stilte et spørsmål om det var akseptabelt var en spøk. ;)
Takk for tips uansett. Alt dere sier blir lagret i bakhodet. Føler at jeg har lært veldig mye om ur allerede. Har aldri hatt en hobby som jeg tenker så mye på som ur. :grin:

Tikk takk: Takk. Omegaen er ikke arvegods. Den kjøpte jeg på Sandnes Antik & Auksjon for en 1000 lapp inkludert orginal box. Det var starten på hobbyen. Grøtteland polerte faktisk glasset gratis for meg idag da jeg kjøpe Longinesen. Nå er den enda finere. Slenger opp et nytt bilde av Omegaen i morgen.

Da har jeg endelig knipset et par bilder av Longines L1.611.4.75.4 som jeg hentet i går. :D

CIMG0798.jpg

CIMG0800.jpg

Kjempeflott Longines, minner mye om 60tallets "Flagship" modeller, ser
dog noe større ut? Eller kanskje det er armen din;) Gratulerer så mye.

Mighty fine Longines, Ndure! Det er ett av flere i Heritage-kolleksjonen jeg godt kunne tenkt meg.

Kjempeflott Longines, minner mye om 60tallets "Flagship" modeller, ser
dog noe større ut? Eller kanskje det er armen din;) Gratulerer så mye.

Takk. Det er nok bare vinkel på bilde og størrelsen på armen min (den er så tynn og ping lete) som gjør at klokken ser større ut. Den er bare på 35 mm. Passer perfekt til min arm.

JoLu: Takk. Har også veldig sansen for Heritage-kolleksjonen. Kunne kjøpt alle. :roll:

Handlet du nytt? Har ikke sett denne noe sted på bruktmarkedet. Generelt veldig lite Longines på markedet.
Synes Longines tilbyr veldig mye klokke for pengene og Heritage serien demmes er smekker!
En gammel kjenning sier hei :mrgreen:

Longines tilted by Dime a dozen, on Flickr