Nedtelling til Basel 2011

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
På tide med denne årlige øvelsen i spekulasjoner og løse rykter forut for Basel-messen :cool:
Hva kommer Rolex med i år?

Jeg regner med at fjorårets coitus interruptus mht ny Explorer II kommer til å bli realisert. Maxi dial og orange 24-timersviser. Maxi case? Det virker veldig ulogisk å ikke kjøre alle modellene over på ny kasse.

Fra videoen som ble sluppet før Basel i fjor:
expnew.jpg

expnew5.jpg


Men hva ellers kan vi vente oss? Pepsi GMT-M IIC? Rolex har hatt et par år på å fikse teknikken nå.

For min egen del synes jeg det hadde vært stas med en oppgradering av Daytona. Jeg vet mange etterlyser dato, det er ikke så viktig for meg. Derimot vil jeg gjerne ha svart tachymeter-bezel tilbake! Min drømme-Daytona vil nok ha en svart keramisk techybezel, og "Newman-skive". Skal nok kunne leve med maxi-case, men det er vel kanskje like sannsynlig at man går for en kasse liknende den på Datejust II?

Ellers: YM II i stål? Gjennoppliving av noen gamle modeller a la Milgauss?

Kom med deres spekulasjoner og ønsker :D
 
Keramisk pepsi<3 Nå har vi ventet lenge nok! Alle har pratet om at Rolex sleit med fargen, det får vi håpe de har ordnet nå. :)
 
Jeg ser det vel egentlig som ganske usannsynlig at det noensinne kommer, men Daytona med dato hadde sklidd langt opp på min ønskeliste.
 
En relansering av en tidligere Daytona med svart bezel, plexi og panda dial. Er vel 50-Års jubileum for Daytonaen i år. Noe ala dette er drømmen:

ro0207P.jpg


Men det er nok veldig usannsynlig desverre.

Håper også på en keramisk pepsi, men ryktene vil jo ha det til at Rolex sliter med å få en fin overgang mellom fargene. Tror dog en svart/grønn utgave kommer før en pepsi. Da slipper Rolex å gjøre noe med skiva og GMT-handa.

Ellers er jo en Explorer II som Anders nevner nærmest en selvskreven kandidat.

Hadde jo vært kjekt om Rolex kommed noe helt nytt, en ny serie. Men det skjer ikke. Vi får vel noen usmakelige versjoner i edle metaller av DD, DJ og Daytona :(
 
På tide med denne årlige øvelsen i spekulasjoner og løse rykter forut for Basel-messen :cool:
Hva kommer Rolex med i år?

Jeg regner med at fjorårets coitus interruptus mht ny Explorer II kommer til å bli realisert. Maxi dial og orange 24-timersviser. Maxi case? Det virker veldig ulogisk å ikke kjøre alle modellene over på ny kasse.


Så sette pengene på Exp II gir nok dårlige odds.
Hvordan den tar seg ut på større kasse er jeg mer i tvil om. Sub og GMT med sine keramiske bezels er nå en ting, men er veldig usikker på hvordan det vil bli seende ut med maxi kasse og Exporers faste bezel. Uten å ha sett noe som helst, tror jeg det blir tommel ned for maxi kasse på denne, for min del.

No-date kanskje, men usikker også på den på Maxi-case..
 
Enda mer bling sannsynligvis... I tillegg er det nok høyst sannsynlig at vi får se en oppdatert Explorer II og kanskje en no date sub-c med maxi kasse, visere/skive og ny lenke:) blir spennende å se! Men sannsynligvis mest bling...
 
Mitt håp er oppdatert Explorer II og Pepsi GMT (bilde tatt fra annet forum). Er utrolig spent på hva som kommer. Håper jeg slipper å bli skuffet denne gangen også.

1116710mattpepsi.jpg
 
Jeg tviler på at Rolex kommer til å gå vekk fra grønn skrift på skiven. Ser ingen grunn til at de går fra rød til grønn for å så gå tilbake igjen.

Grønt på Rolex er vel en måte å feire moddelens 50-års jub.?
 
Det eneste fornuftige er jo å lage en Sprite GMT, men blå og grønn bezel ;)

images
 
håper det blir en explorer II på nye gmt kassen og oransje gmt viser. Blir det det, må jeg nok utsette ferien litt...:D
 
Det er mange spekulasjoner om hva som kommer, men jeg er egentlig mest imponert over hvor tett Rolex klarer å holde frem mot Basel hvert år. En såpass stor organisasjon skulle man jo nesten tro at hadde et par "svake ledd".

Selv tror/håper jeg på en No Date Sub C med maxikasse.

Daytona skal ikke ha dato. Da forsvinner jo hele poenget med klokka. Så enkelt og greit er det ;)
 
Hva mener du? Hvilket poeng?

"Rolex was, and remains today, a sponsor of the 24 Hours of Daytona race at the time, and named its chronograph watch after that famous race".
Kilde: Wikipedia


“The Daytona´s engraved bezel can be used as a tachymeter to calculate speed by measuring elapsed time over a predetermined distance. The Cosmograph Daytona is therefore a perfect instrument for measuring speed of up to 400 units per hour wether expressed in kilometres or miles”
Kilde: www.rolex.com

Man skal kjøre j.... seint for at en datofunksjon skal være nyttig i forhold til å måle hastigheten din :p
 
Sprite Gmt hadde jeg faktisk kjøpt, men hadde de fått til farge bytte på bezelen bra, hadde en pepsi vært 1. Prio.
 
Hva med 42 mm Daytona uten maxi-kasse. Det er drømmen min:) de ga jo ut sea dweller over 40mm så hvorfor ikke?:€