Nedtelling til Basel 2011

Le mans varer 24 timer, hvorfor vil du vite hvilken dag det er?

Man skal kjøre j.... seint for at en datofunksjon skal være nyttig i forhold til å måle hastigheten din :p
Sorry, kjøper det ikke. En skal være forferdelig lenge under vann for å trenge datofunksjon på en Submariner også. Submariner kom ut i nesten 20 år uten dato, og da den første (1680) kom med dato på slutten av 60-tallet var det helt sikkert masse purister og tradisjonalister som mente at dette var tull, en Sub skal jo ikke være med dato!

En annen ting er at jeg vanskelig ser hvordan de kan plassere datoen på Daytonaen uten å tulle for mye med utseendet. Så jeg tror ikke det er spesielt sannsynlig, men det er jo morsomt å spekulere.
 
Jeg skjønner hva du mener krille, jeg tviler på at det er så mange som faktisk bruker stoppeklokken på Datonaen til mer enn matlaging...

Som du sier tror jeg også det ville blitt rotete med dato på en Daytona. Personlig synes jeg den er fin som den er, ikke for stor (Reidar) og med et klassisk og ubesudlet (for uten sebra utgavene) utseende. Den er rett og slett dritlekker akkurat sånn som den er idag.
 
Jeg skjønner hva du mener krille, jeg tviler på at det er så mange som faktisk bruker stoppeklokken på Datonaen til mer enn matlaging...

Som du sier tror jeg også det ville blitt rotete med dato på en Daytona. Personlig synes jeg den er fin som den er, ikke for stor (Reidar) og med et klassisk og ubesudlet (for uten sebra utgavene) utseende. Den er rett og slett dritlekker akkurat sånn som den er idag.

Det er bra vi er uenige her i verden:) jeg synes den visuelt er for liten slik den er nå. Dette på grunn av at den ikke har en utstående bezel. Tror dette er grunnen til at så mange jenter liker å bruke den, mens du ser ikke like mange med submariner. 42 mm med samme utførelse på kassen, da kjøper jeg iallefall:) men det finnes jo like mange subjektive meninger som antall klokker her i verden:)
 
Daytonaen er, i mine øyne, ikke en tool-watch. Jeg er derfor skeptisk til den med maxikasse. Men, det hadde jo vært spennende å se om de hadde klart å få den til med det ;) Jeg har dog mine tvil. Men, de kan jo evt. øke størrelsen på den nåværende kassen, og beholde de runde formene og polerte overflatene :)
 
182846_141743055889062_100001601053607_257720_8245966_n.jpg


Er vel ikke lenger noe tvil om at denne modellen kommer? Eller er bildet ps?
 
*fnise* :p

Rolex er nok ute på virkelig dypt vann om de lanserer noe slikt...
 
Hørte rykter om at det ikke er rotor i denne, men to stk. hamster som springer rundt på et hjul på skift :p

På vinterstid livnærer seg på dugg som samler seg når inne i klokken når du beveger deg fra -20 grader ute og inn i tbanen som holder +24?