Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Hmmm... dette kulminerte fort, gitt. Peak internettdebatt på bare noen få innlegg.

Prøvde vel bare å si at jeg synes du er gretten og lat, The Flash. Tross alt er det ikke å vente at kommunen lar deg hensette kjøretøyet ditt gratis på fellesskapets grunn. Ikke alle har et motorkjøretøy, og ikke bidrar de med så mye positivt i byen heller. Hva godt gjør det for naboen din at du kjører motorsykkel? Det er bedre enn Tesla, det skal du ha.. :) At vi må betale litt, faktisk langt under markedspris, er å vente.

Jeg følger ikke helt resonnementet ditt fra lokalpolitisk, flertallsvedtatt parkeringsavgift (!!) i Norges hovedstad til en fremmed makts mulige invasjon av landet. Det er en rimelig hårreisende ligning du kommer med. Det sagt har en rekke regjeringer nedprioritert invasjonsforsvaret de siste 30 årene, og de har vært sammensatt av nesten alle stortingspartiene, unntatt Kystpartiet, MDG og Rødt, så svikten er temmelig kollektiv :)

PS. "Byregjeringa" har vedtatt parkeringsforbud på rådhusplassen. Med nivået på dagens forsvar er det nesten å regne som en større invasjonsprevensjon enn hva som måtte foregå ved Grense Jabokselv eller Andøya flystasjon :)

At Kjør Sakte-Aksjoner er den foretrukne protestformen mot bompenger. Dette slår meg som en eneste stor "tenk sakte-aksjon" med tanke på hvordan det påvirker opinionen omkring saken, som i seg selv faktisk kunne reist noen interessante problemstillinger ang. hvordan vi finansierer (eller burde finansiere) veiene våre.

At eksemplene som dras fram på hvorfor bompenger slår negativt ut som ofest er "Laila-Chanel har 17 barn i 18 barnehager og skoler, fordelt over et område på størrelse med Sør-Afrika, og mener at bompengene vil føre til økonomisk ruin da hun må gjennom 367 bomringer på sine 4000 daglige kilometere" hjelper heller ikke på.. Man skulle tro vi kunne bedre her til lands.

At Kjør Sakte-Aksjoner er den foretrukne protestformen mot bompenger. Dette slår meg som en eneste stor "tenk sakte-aksjon" med tanke på hvordan det påvirker opinionen omkring saken, som i seg selv faktisk kunne reist noen interessante problemstillinger ang. hvordan vi finansierer (eller burde finansiere) veiene våre.

At eksemplene som dras fram på hvorfor bompenger slår negativt ut som ofest er "Laila-Chanel har 17 barn i 18 barnehager og skoler, fordelt over et område på størrelse med Sør-Afrika, og mener at bompengene vil føre til økonomisk ruin da hun må gjennom 367 bomringer på sine 4000 daglige kilometere" hjelper heller ikke på.. Man skulle tro vi kunne bedre her til lands.

Det beste ville vært om alle droppet å handle i butikkene i sentrum.
Ingen beveger seg ned til sentrum. Hvis man dessverre må (feks skifte fra bane til trikk etc) så legger man ikke igjen en krone i noen butikker.....

Det ville hatt god effekt over tid.

8

Kjør-sakte-aksjon som protest mot bompenger slår meg som å protestere mot utbredelse av våpen ved å skyte seg selv i begge ben
Enig.

En annen klassiker er kvinner som protesterer mot kroppspresset - ved å kle av seg. For all del; jeg er en heteroseksuell mann og har ingenting imot nakne kvinner, men jeg mistenker at den eneste effekten av slike aksjoner er utilsiktet.

Venezuela, en sosialist utopia hvor staten skulle eie og styre alt.

Venezuela's inflation hits more than 40,000%

"A recent university study found that about 90% of civilians were living in poverty last year and most of those surveyed had lost an average of 25 pounds in body weight."

imageedit_633_5134771332.jpg

• Liker
Reaksjoner: EirikH og Hammerfjord
At det skal være vanskelig å finne møbelsnekker som påtar seg bygging av en bokhylle for oss, uten å skulle snyte fellesskapet for skatter og avgifter...

Jepp. Sist familien var på ferie i USA så var det første vi møtte på KLM fra L.A. til Amsterdam ei Indisk dame på ca 60 år som la sine gørrskitne bare bein i sandaler fra setet bak oss inn mellom våre seter og på våre armelener.
Selv om vi dyttet i beina hennes så nektet hun å ta de tilbake igjen.
Endte med at flyvertinnene flyttet oss lenger frem i flyet.
:confused:o_O Er det mulig?