Nye føringer for installasjon av varmepumpe i borettslag.
Jeg har endeleilighet og utedelen til varmepumpen er kun synlig hvis du går inn mot meg og vedkommende som bor over meg. Men, denne utedelen må vist dekkes til av estetiske årsaker. Okei, greit, jeg skal kjøpe et hus. Tenkte jo at dette skulle være en lett sak, så jeg googlet litt etter hus i grå farge. Dette skal kun bestilles og settes over utedelen, for jeg har verken tid eller ork til å begynne å bygge noe selv eller male greierne.
Den gang ei. Er jo klin umulig å finne tak i noe som kommer i nogenlunde korrekt farge, ikke koster flere tusen og kan leveres. Absolutt alt må jo enten males, skrus inn i vegg/gulv hva det nå enn måtte være. Nærmeste jeg kom var noe alu-greier i antrasitt, men den skulle de ha 6500,- for!
Høres jo veldig ut som et first world problem, men hvor vanskelig er det å finne en fordømt kasse i grått som bare kan skli over en utedel som står "gulvmontert" på stativ på terassen?
Om det finnes noen varmepumpe-eksperter her, let me know
Er det ikke bare å ringe en snikker så kommer han og bygger en kasse til deg? Dette fikser han på noen få timer.