Religionsfrihet i Norge - men når man kan jobbe i hagen eller ikke er fortsatt styrt av én religion: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12
De som tror på Zevs*) hadde fått gjort noe.
*) Ricky G. referanse.
En bil har skrapet opp mutterns bil på parkeringsplassen ved konfirmasjonen i dag.
Hun fikk bilen igjen i går da det bare er 14 dager siden det samme skjedde sist.
Virker som en ny kultur i Oslo-området at folk synes det er greit å stikke av uten å legge igjen kontaktinfo og beklagelse
Helt for jævlig
En mager trøst er at jeg tok en slik en på fersken i dag. Han rygget inn i en bil mens jeg så på (ventet på plassen hans), gikk så ut og tok en veldig rask kikk på bilen han traff før han kjørte. Tok nummeret hans, og ga beskjed til eier. Heldigvis ikke større skade enn et bulket skilt og løs skiltplate, men likevel.
Forrige gang jeg opplevde dette, ringte jeg politiet - da skaden var skikkelig stygg. Det endte med bot til han som kjørte på - og en meget glad ung jente som fikk dekket skaden av motpartens forsikringsselskap.
Hilsen en som har opplevd mange «hit and runs», som selvfølgelig ville sagt fra hvis det var min feil - og som er fra Oslo
Ryen er øverst på min hatliste.. Jobber i Asker, bor på Nordstrand, bruker 40-ish minutter hjem, og bruker ofte mer enn halvparten av den tida på strekningen fra Operatunnelen til Ryen. Håpløst Og Mosseveien er et kapittel for seg selv..Kø. Jeg hater kø, og da især at det er kø UT av Oslo en onsdag, kvart over seks på kvelden! Bah..
Ryen er øverst på min hatliste.. Jobber i Asker, bor på Nordstrand, bruker 40-ish minutter hjem, og bruker ofte mer enn halvparten av den tida på strekningen fra Operatunnelen til Ryen. Håpløst Og Mosseveien er et kapittel for seg selv..
Ja, ser det. Kjører elbil selv, men holder meg i rett fil. Samma med de som bruker «snarveiene» til bussen ved avkjøringa opp mot Ekeberg etter Ryen og ved påkjøringa fra Nordstrand til E6 (mot Oslo).Jeg bor litt lenger ut, men har du lagt merke til hvor mange elbiler som kjører kollektivfelt på Mosseveien med bare sjåføren i bilen? Tipper over halvparten tar sjansen
Ja, ser det. Kjører elbil selv, men holder meg i rett fil. Samma med de som bruker «snarveiene» til bussen ved avkjøringa opp mot Ekeberg etter Ryen og ved påkjøringa fra Nordstrand til E6 (mot Oslo).
Etter jobb i dag møtte jeg ei som reddet verden i sin hvite tesla.. i 25 varmegrader, sol og flere måneder uten snø.. på piggdekk.. Gratulerer a!Folk som kjører med piggdekk.
Gjennomsnitt temp på 9,6 grader i Bergen i april måned, varmeste noensinne, men jeg hører stadig knatringen fra piggdekk på gloheit asfalt.
Hadde en helt surrealistisk opplevelse her i vinter. Ute på tur med hunden, og samtidig som han gjør en #2 står jeg og ser på et par som skal rygge ut av en parkeringplass på andre siden av gaten. De rygger rett inn i bilen bak så det knaser, og jeg hoier og skriker for å få de til å skjønne hva de driver med. Endelig får jeg øyekontakt med karen, og da bare smiler han og kjører fra stedet som om ingenting hadde skjedd. Tok nummeret og ga beskjed til eier.Helt for jævlig
En mager trøst er at jeg tok en slik en på fersken i dag. Han rygget inn i en bil mens jeg så på (ventet på plassen hans), gikk så ut og tok en veldig rask kikk på bilen han traff før han kjørte. Tok nummeret hans, og ga beskjed til eier. Heldigvis ikke større skade enn et bulket skilt og løs skiltplate, men likevel.
Forrige gang jeg opplevde dette, ringte jeg politiet - da skaden var skikkelig stygg. Det endte med bot til han som kjørte på - og en meget glad ung jente som fikk dekket skaden av motpartens forsikringsselskap.
Hilsen en som har opplevd mange «hit and runs», som selvfølgelig ville sagt fra hvis det var min feil - og som er fra Oslo
Husker en episode for en del år tilbake hvor jeg hørte ett smell, snudde meg og så en bil som hadde rygget rett i en lyktestolpe. Føreren fortsatte så å rygge så bilen endte opp med å kjøre seg fast oppå lyktestolpen. Etter en stund gikk føreren ut og så overrasket ut over at det lå en lyktestolpe under bilen, akkurat som om vedkommende ikke hadde sett eller hørt (eller følt) krasjet.Hadde en helt surrealistisk opplevelse her i vinter. Ute på tur med hunden, og samtidig som han gjør en #2 står jeg og ser på et par som skal rygge ut av en parkeringplass på andre siden av gaten. De rygger rett inn i bilen bak så det knaser, og jeg hoier og skriker for å få de til å skjønne hva de driver med. Endelig får jeg øyekontakt med karen, og da bare smiler han og kjører fra stedet som om ingenting hadde skjedd. Tok nummeret og ga beskjed til eier.
Og ja, det var i Oslo...