Den "digitaliseringen" av samfunnet.hva er det med vipps og nordmenn? er litt motstander mot dnb og måten de tvinger vipps inn i samfunnet, la meg få bruke apple pay i fred Dnb! slutt å pushe vipps
det er vipps innlogging, det er vipps autorisasjon, vipps kode vipps blabla
og i nyheter så er det vipps nede tid, vipps svindel
og hva er egentlig greia med vipps betaling med qr kode og app i butikk, lager jo bare kø!!
Den "digitaliseringen" av samfunnet.
Norges Sentral Bank (og andre) jobber på Central Bank Digital Currency "CBDC" og vil implementere den, sånn at de kan bli kvitt med kontanter.
Når de får det på plass, skal de programmere disse CBDC med øremerking, slutt dato etc.
Litt som i disse byene i Kina hvor folk lever med Social Credit Score system.
Du må bare glede deg.
Ja, informasjon er et marked.Det er gjennom disse systemene du får inn det nye gullet; 'Opplysninger'.
"Hva gjør du?", "Når gjør du?", "Hvordan gjør du?"etc.
Det er disse opplysningene som får verdi. "Du" tror tjenesten er gratis...
8
Blitt litt vel mye konspiforum her inne den siste tiden, eller?Ja, informasjon er et marked.
Til syvende og sist, handler det om kontroll for å kunne bevare den nåværende politisk makt, mens verdens gjeldoppbygget finanssystemet gruser seg.
Å bevare et system mens det andre gruser seg, har aldri fungerte før, og det skal heller ikke fungere denne gangen.
Konspi hva?Blitt litt vel mye konspiforum her inne den siste tiden, eller?
Konspi hva?
Er det fortsatt et mysterium for deg at det nåværende finanssystemet er i trøbbel og at historisk sett, alt foregår i sykluser?
WTF...
Til og med de største i Wall Street snakker høyt om det.
Jeg blir virkelig slitten med disse BS påstander.
Mannen som hadde for mange meninger...Jeg har bestemt meg for å ikke lenger tillate disse avsporingene dine hvor du tar tak i den minste flik av noe som så vidt toucher politikk/økonomi/samfunn, og trekker det helt over til monologer med dine synspunkter og overbevisninger rundt disse emnene.
Det finnes drøssevis av andre plattformer hvor man kan diskutere og dele den slags, og jeg ønsker ikke at Tidssonen skal falle ned på kommentarfelt-nivå.
Mannen som hadde for mange meninger...
Til og med på klokkevaremerker og urverk.
Nei.Er det ikke dette denne tråden er for?se første post
Sjelden jeg tar @Hammerfjord sitt parti, men disse poengene han tar opp her er vel strengt tatt ganske langt unna konspirasjonsteorier. Dette er jo faktisk ganske fornuftig. Dessuten var det ikke han som tok opp temaet. Rett skal være rett, sensur trenger vi vel heller ikke på et forum.
Ihvertfall ikke når det er såpass lite konspiratorisk som dette.
I andre tilfeller kan jeg være enig i at det kan bli litt meget, men ikke akkurat her. JM2C
Så er det vel ikke denne ene kommentaren @Jon Henrik tar tak i heller da, men snarere summen av alle.
I andre tilfeller kan jeg være enig i at det kan bli litt meget, men ikke akkurat her.
Sjelden jeg tar @Hammerfjord sitt parti, men disse poengene han tar opp her er vel strengt tatt ganske langt unna konspirasjonsteorier. Dette er jo faktisk ganske fornuftig. Dessuten var det ikke han som tok opp temaet. Rett skal være rett, sensur trenger vi vel heller ikke på et forum.
Ihvertfall ikke når det er såpass lite konspiratorisk som dette.