Nettopp kjøpt klokke for første gang. Trenger hjelp

Medlem
15. juli 2023
Sted
Larvik
Hei alle sammen!

Jeg har nettopp kjøpt min første klokke. En Hamilton Khaki Field med refnr H69439411.
Link til klokken er her:

Jeg liker dog ikke hvordan klokkeremmen ser ut, og jeg ønsker å kjøpe ny.
Problemet er at jeg har ingen erfaring med dette og jeg vet ikke hvilke alternativer som passer.

Når det gjelder størrelse, så ser jeg alternativer helt fra 18MM til 26MM. Kommer dette an på klokken, håndleddet eller begge? Hvordan kan jeg finne ut av hvilken størrelse som er korrekt for meg?

Hvilke type rem vil passe til min klokke? den kommer en en nato som jeg ikke liker. Er det noen typer rem materiale som ikke vil passe klokkemodellen som jeg har kjøpt eller passer alle?

Til sist så setter jeg veldig pris på spesifikke forslag til hvilke klokkerem som jeg skal kjøpe.
Tenkte kjøpe 3 stk.

Tusen takk for all hjelp på forhånd :)

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Hei og velkommen!

Gratulerer med en fin klokke.

Når det gjelder reimer (eller remmer som andre liker å kalle det) så er det først og fremst to ulike størrelser å forholde seg til:
- Bredden mellom hornene til klokken, der reimen festes. Størrelsene er gjerne i hele millimetere og er typisk fra 17-24 mm. Din klokke har 20 mm.
- Lengden på reimen. Noen produsenter lager ulike lengder, slik at man kan finne noen som passer enten man har stor eller liten omkrets rundt håndleddet.

:)

Gratulerer med kul klokke.
Størrelsen på en rem kan måles som vist på bildet under.
Ellers passer vel nesten alle typer remmer på den klokken. :)
Et kjapt søk her på TS vil gi deg flere tråder som omhandler remmer og hvor du får tak i dem.

lighter

En annen ting som kan være kjekt å kjenne til er hvordan man bytter reim, dersom du ikke har slike du ikke trenger verktøy til. Finnes mange fine videoer på YouTube.

Sjekk her for tips til ulike butikker og merker: