Noe å samle familien i? Klokke-eske

CHH

Medlem
2. sep. 2009
Sted
Jar
Er det noen som kan hjelpe meg med å finne en god klokke-eske?
Ønsker en som kan oppbevare 6-8 klokker, og da med god plass mellom hvert enkelt ur, ettersom de fleste klokkene kommer til å være typisk Breitling og Panerai, og da er det kjedelig om de ligger å gnisser.
Ønsker egentlig ikke å legge for mye penger i en slik eske, men tar gjerne i mot forslag til merker eller steder det går an å skaffe fra.
Har aldri hatt et sted å oppbevare klokkene slik at nå ligger de bare på nattbordet :)

Om denne tråden skulle være på feil sted så er det bare å flytte den. Tenkte dette var mer en "diskusjon" enn "kjøp og salg", derfor la jeg den her.

Men skulle det være noen som har en de selger så send meg gjerne en PM.
Alltid hyggelig å handle her inne på TS :)

Ah, bummer..

For et par år siden var det en kar på et utenlandsk forum som solgte noe som så ut til å være ekstremt gode bokser laget i massivt tre. Putene var brede, og ypperlige for AP ROO, Panerai etc. Var en lengre tråd om det her på TS også, men klarer ikke å finne den.

Noen som skjønner hvilke bokser jeg tenker på?

Takk! Akkurat de jeg mente :) Har også sett de i ulike treverk med transparent lakk.

Har ennå tilgode å finne disse i en nettbutikk, men mener det var noen som postet en link til noe lignende (men ikke identiske) bokser for litt siden..

Jeg har to forskjellige esker.

Til vanlig oppbevarer jeg klokkene i en slik, bare 4-romsutgaven. Denne var en gave, men jeg mener den ble kjøpt på Thune Egertorget.
50008-BK.jpg

Når jeg er ute på reise bruker jeg en slik. Denne ble kjøpt på amazon for 20 euro
51Yn3MyfPrL.jpg

Når jeg er ute på reise bruker jeg en slik. Denne ble kjøpt på amazon for 20 euro
51Yn3MyfPrL.jpg

Den var midt i blinken! Hva heter den typen der? Hvordan er kvaliteten, sånn med tanke på at den kun kostet 20 euro? :)

Vet du også hva den typen fra Thune kostet? Så veldig fin ut iallefall..

Sorry! Jeg husket nok litt feil på prisen, men det var ikke så ille allikevel. Her har du den. Kvaliteten er helt kurrant, men du får såklart hva du betaler for. Det eneste jeg synes er dumt med dette er at det passer litt dårlig til klokker med skinnremmer. Neste reiseetui blir nok sylinderformet ;)

Hmm.. tipper skrinet fra Thune kostet en drøy 1000-lapp. Dette skrinet derimot synes jeg er i meget god kvalitet :cool:

Er meget godt fornøyd med min boks fra Thune.
God plass til 8 klokker, og prisen var vel snaut tusenlappen.

Kan det være disse du mener?
En veldig gammel post, men det er sikkert mulig å få tak i noe liknende.

Rainer har jeg akkurat handlet boks fra faktisk!

Kjøpte en 12 klokkers boks i Massacar massivt heltre, håndlaget i bangkokk, 15 timer er gått med til pussing og lakkering av boksen alene.

Kvaliteten på boksen er fantastisk, det at den koster under 250 euro er bare helt utrolig.

En viktig ting å forstå om Rainer; boksene hans lages ikke mer. Mailet en god del med ham om boksene, og viser seg at det var et samarbeidsprosjekt mellom ham og en fyr til, partneren hans fikk slag og Rainer kunne ikke fortsette alene. Han har derfor kun de boksene han har for salg av massivt tretypen. Mulig han får produsert de sorte, litt kjedeligere, enda.

Uansett tilfelle, boksen min fra Rainer er av en vanvittig kvalitet og Rainer har jeg utelukkende positiv erfaring med. Et par dessverre dårlige bilder:

watch box 1 by NnaitsirhC, on Flickr

watch box 2 by NnaitsirhC, on Flickr

Fargene her ikke helt på stell her, men bordet den står på er oljet valnøtt for å gi en slags referanse til hva dette ser ut som. Det er med andre ord litt mørkere i virkeligheten enn det ser ut som.

Vanvittig lekker klokkeboks det der, ChristianN!

Selv om de ikke lages lenger, er det mulig å få slått kloa i en? Kjøper den der glatt!!

Er dette den samme boksen som dafho la ut bilde av? Isåfall blir det tur til Thune i helgen for boks-innkjøp ;)

Er ikke den samme, men er ganske lik.
Som nevnt god plass til klokkene.

Anbefaler en tur innom Thune så kan du sjekke hva de har.

Jo takk :). Er vanvittig fornøyd. Har i en stund tenkt på å få tatt litt bedre bilder og laget en liten review av boksen, men har ikke kommet så langt enda.

Uansett, han har vist en 10-12 stk igjen av akkurat denne boksen med plass til 12 stk. Var bare produsert 100 stk i utgangspunktet, så er ikke den vanligste boksen akkurat!

Her har du tråden jeg fant originalt med det han på et gitt tidspunkt hadde inne:

http://www.network54.com/Forum/3533...TCH+BOXES+-+also+ideal+as+a+CHRISTMAS+present

En god del er vist utsolgt som sagt, men bare å maile ham så får du nøyaktig oversikt. Svarer kjapt og nøyaktig i min erfaring i hvert fall.

Jeg kan ikke anbefalle Rainer varmt nok. Prisen var totalt under 250 euro med frakt. Det er helt sinnvakt i forhold til hva man får.

Eneste som er med denne massivt tre boksen er at den nok ikke klarer å håndtere 47mm osv klokker, men 45mm går helt fint.

Jo takk :). Er vanvittig fornøyd. Har i en stund tenkt på å få tatt litt bedre bilder og laget en liten review av boksen, men har ikke kommet så langt enda.

Uansett, han har vist en 10-12 stk igjen av akkurat denne boksen med plass til 12 stk. Var bare produsert 100 stk i utgangspunktet, så er ikke den vanligste boksen akkurat!

Her har du tråden jeg fant originalt med det han på et gitt tidspunkt hadde inne:

http://www.network54.com/Forum/3533...TCH+BOXES+-+also+ideal+as+a+CHRISTMAS+present

En god del er vist utsolgt som sagt, men bare å maile ham så får du nøyaktig oversikt. Svarer kjapt og nøyaktig i min erfaring i hvert fall.

Jeg kan ikke anbefalle Rainer varmt nok. Prisen var totalt under 250 euro med frakt. Det er helt sinnvakt i forhold til hva man får.

Eneste som er med denne massivt tre boksen er at den nok ikke klarer å håndtere 47mm osv klokker, men 45mm går helt fint.

Fantastisk! Da slenger jeg inn en bestilling hos Rainer. Har kun 44-45 mm klokker, så da går det helt knirkefritt ;)

Gode greier :).

Lite tips: han sender via DHL i tyskland, som betyr at transporten i siste etappen foregår via posten Norge. Det morsome der er at de kan endre kollienummeret når den er tollbehandlet. Når dette skjer ringer du postens kundeservice, gir dem DHL sporingen (som også fungerer på posten.no) og får det nye kollienummeret. Da kan du hente pakken direkte på postkontoret og sparer en dag eller to med venting ;).