Noen av dere?

han har full returrett, da det står omega på salgsdokumentet. Han har ikke kjøpt en omega, dersom varen ikke er som beskrevet har man returrett på auksjon.

Det er vel heller ikke lov å selge falske klokker i norge...

Var på denne auksjonen selv.. Ga meg på rundt 2k i budrunden pga risikoen for fake.. PUH.

Da jeg var på hittegodsauksjon en gang, sa de følgende før auksjonen startet:

Vi kjøper varene sånn som de er.

Så han ikke på klokken før bud runden begynte da? Det er jo alltid 15-30 min hvor du kan se på objektene som skal legges ut for salg.

Da jeg var på hittegodsauksjon en gang, sa de følgende før auksjonen startet:

Vi kjøper varene sånn som de er.

Så han ikke på klokken før bud runden begynte da? Det er jo alltid 15-30 min hvor du kan se på objektene som skal legges ut for salg.

Han mente det ikke var visning.

Uansett er klokken beskrevet som en Omega Seamaster. Noe den ikke er. Det har ikke så mye med egen ansvar å gjøre. Spessielt ikke når en tenker på at salg av kopivarer er forbudt i Norge.

På de auksjonene jeg har vært har man fått 3-5min på å kikke. Når det da er minst 40 personer som skal se så sier det seg selv at man ikke klarer å se nøye på alle posene med klokker, gull/sølv, etc..

Greit nok at de sier at de ikke garanterer for at varene er ekte, men da bør de ikke spesifisere hvilke klokker som er der heller.. Dette er tross alt politiet..

På de auksjonene jeg har vært har man fått 3-5min på å kikke. Når det da er minst 40 personer som skal se så sier det seg selv at man ikke klarer å se nøye på alle posene med klokker, gull/sølv, etc..

Greit nok at de sier at de ikke garanterer for at varene er ekte, men da bør de ikke spesifisere hvilke klokker som er der heller.. Dette er tross alt politiet..

Jeg er selvfølgelig enig i det, men det er ikke noe nytt at det selges kopivarer
på hittegodsauksjon. Noen ganger skal du være heldig hvis du får tak i NOE som er ekte. det kommer litt an på om de selger beslaglag gods eller hittegods. Har vært
på mange slike auksjoner, noen ganger er man heldig men alt i alt så jevner det seg ut.