Noen som er fristet av den nye Bulova måneklokka?

Fine klokker, synd at den blir for stor for meg. Har lagt den ut for salg på interwebben.

262 khz verket til Bulova hakker 8 ganger i sekundet, noe som gir en enda glattere gange enn stort sett alle mekaniske chronoverk, i tillegg gir denne økte gangen en helt syk nøyaktighet, jeg husker ikke de eksakte tallene, men vi snakker pluss minus 10 sek i ÅRET!. Chronospec modellene fra Certina starter på ca.10000,- og da har sekundviseren en konvensjonell 1 hakk i sekundet gange.

Majoriteten blant de mekaniske urverk nå går til 28800 BpH(beats per hour) og det er 8 hakker i sekund.
Men Bulova sin 262Khz tilsvarer 57600 BpH eller 16 hakker i sekund.
Omega 8500 urverk har en uvanlig 25200 BpH som utgir 7 hakker i sekund men de måte gå for 28800 BpH for sine kronometer med 9300 urverk fordi hver sekund marker er delt i 4 (som på de vanligste kronometer tallskiver.)
Omega-Speedmaster57.jpg

Bulova 262Khz har overraskende nok sine sekund markere delt i 5.

Review og sammenligning med Speedmaster Pro. der
https://www.8past10.com/articles/post/1/586e75b5712edf0e448b8878

• Liker
Reaksjoner: Vegard
Fine klokker, synd at den blir for stor for meg. Har lagt den ut for salg på interwebben.
Jeg er utrolig fornøyd med min. Den holder sinnsykt nøyaktig tid har hatt min siden oktober 2017 og har til nå ingen avvik. Ja størrelsen er kanskje ikke for alle, men det er et godt alternativ for dem som vil skille seg ut fra mengden som går for det klassike ;).