Rykter og rykter.. I en litt mer lukket sirkel har det kommet opp nok snusk og koblinger som er håndfaste nok til at jeg holder meg langt unna. Jeg vil ikke utrede her på offentlig forum da jeg personlig ikke har vært en av de "rammede".
For all del.. Det meste han har er nok bra og ekte vare, men på bakgrunn av tidligere saker og generelle holdninger kommer jeg aldri til å handle fra noen i dette nettverket.
Det du skriver stemmer helt sikkert. Det var også dette jeg var redd for når jeg handlet med han.
Det jeg var mest redd for var 1: Tyvegods. 2: At uret var falskt, eller hadde uorginale deler innvendig.
Derfor gjorde jeg en god del research før jeg kjøpte.
Da fant jeg ut at tidligere eier av uret var en Norsk bedriftsleder fra Vestfold som hadde kjøpt det i Dubai for over 7 år siden fra en seriøs bruktbutikk (da uret var ca 5 år gammelt). Denne historien bekreftet selger (armanwatches) uten at jeg jeg hadde fortalt han hva jeg visste. I esken lå det også en kvittering fra bruktbutikken i Dubai fra 2005 med urets serie nr. Dermed var historikken "sikker". Selger fortalte meg også at tidligere eier hadde renset uret og trykktestet dette for et halvt år tilbake.
Jeg avtalte med armanwatches at jeg skulle dra til sertifisert Breitling forhandler å sjekke uret, for å evt heve kjøpet om det skulle være større mangler eller feil. Dette var helt ok for selger. I Breitling butikken gjenkjennte urmaker uret, og bekreftet at han hadde renset og trykktestet dette for 1/2 år siden. Han åpnet også uret og ga meg tilbakemelding på at det ser særdeles pent ut innvendig, at det ikke hadde behov for service, og at det gikk riktig.
Alt i alt så er jeg veldig fornøyd, da alt selger har fortalt meg av historikk stemmer, og at uret lever til (over) forventning. Hva mer kan man ønske seg?
Det er jo ikke sikkert at neste kjøper sitter igjen med samme inntrykk. Derfor går jeg på ingen måte god for armanwatches. Deler kun min erfaring med han!