Lauritz og stampen
Lauritz kan være helt ok å handle ifra, De mest seriøse avdelingene er vel de svenske mener jeg å huske. Jeg har handlet mye rart fra DK, S og den ene Norske på Røa, Oslo.
Den sistnevnte er vel nå lagt ned trur jeg, de hadde også en avd i Skien som også ble lagt ned etter kort tid.
Min erfaring med Lauritz er at det er mye skrot som blir solgt derfra, mye dritt rett og slett. Men det hender at det dukker opp veldig bra kjøp der også av og til.
Det virker som at de har variabler på kontrollørene sine, noen dårligere og noen verre.
Jeg for min del er kastet ut fra Lauritz og ble nektet å handle mer fra dem pga jeg kom uoverens
med dem i forbindelse med en handel. Så slettet de min profil likegodt.
Pantelåneren i Oslo (eneste i Norge) har jeg kjøpt flere ting fra, men den siste gangen jeg var der og handlet ble jeg skuffet. Den klokken jeg kjøpte var serienr på kassen og på verket slipet bort. Det fulgte også med en såkalt takst fra urmaker, som dog ikke var noe annet enn et skriv med stavefeil om hvor mye modellen kostet å kjøpe ny. Denne taksten hadde ingen som helst forbindelse med den klokken jeg kjøpte.
Jeg har skrevet om denne klokken i Omega tråden, ligger også bilder av klokken.