Noen som har erfaring med Longines HydroConquest?

Longines har flere spennende modeller og er stort sett priset veldig hyggelig.

Eneste ulempene med Longines i forhold til prisen er annenhåndsverdi og det faktum at det er Swatch Norge som er importør. Ikke en gjeng jeg har veldig mye til overs for etter å ha vært borti dem tidligere.

Ville uansett prøvd uret på hånden, veldig vanskelig å bedømme hvordan du vil like noe utifra bilder.

Har denne selv: HydroConquest med stålbezel og grå skive, i stedenfor alluminiumbezel og sort skive som det er på den utgaven du referer til. Det utgjør litt i forskjell i pris, ellers er klokken den samme. Den jeg har koster i dag 10390,- fra norsk forhandler.

54d09ef8-251c-a98c.jpg

Er meget fornøyd med min kvalitetsmessig, og det er mye bang for the bucks i et Longines ur :) Det er et ærlig merke der du egentlig får det du betaler for. De har en god og spennende historie, og er en godt gammelt sveitsiskt merke! De har hatt en voldsom oppsving de siste årene, og sliter i dag med å levere klokker til etterspørselen. De har gode urverk, alle deres urverk er top grade fra ETA.

Jeg hadde akkurat den samme som boenna_69, bare Chronograph modellen..
Var veldig fornøyd, men den. Mitt inntrykk var at den var større enn jeg trodde på forhånd, så du bør absolutt prøve den på armen ja..
Chronographen var veldig lesbar og grei.. Kul klokke :)

Absolutt... Låsen på lenken kan være litt hard, men alt i alt en behagelig klokke som gir en god kvalitetsfølelse.

Snakket ikke du om at den hadde veldig skarpe kanter på krone og kasse?

Har personlig ikke noen erfaring med denne klokken utenom det å ha prøvd den på armen en gang eller to.

Neida, ingen skarpe kanter, men kronen er ikke helt konge ned på min håndflate, men har brukt klokken ganske mye alikevel og det er ikke noe problem! Dog blitt lite bruk av den etter PO'en kom inn, så mulig den havner på kjøp og salg om litt. Ellers synes jeg den er meget fin med den grå skiven og stålbezelen, og kvaliteten er det ikke noe å si på:)

For meg står det mellom Longines HydroConquest L3.642.4.56.6
Large Automatic Black Dial Bracelet og en eterna forutsatt att min gamle sjef fortsatt har den inne. Fint å høre gode ting om Longines, for den er tilgjengelig i en lokal urmaker. Mens eterna uret, hvis er flere timers kjøring unna.

Men ett annet spørsmål, er ikke meninga å stjele tråden, men er urverket.no lurt å bruke? Den longines modellen er da 2000 kroner rimeligere. Men er andre urmakere villige til å tilpasse den o.l, det koster vel ikke mere enn ett par hundre kroner, men kanskje best å kjøpe i butikk?

urverket.no

For meg står det mellom Longines HydroConquest L3.642.4.56.6
Large Automatic Black Dial Bracelet og en eterna forutsatt att min gamle sjef fortsatt har den inne. Fint å høre gode ting om Longines, for den er tilgjengelig i en lokal urmaker. Mens eterna uret, hvis er flere timers kjøring unna.

Men ett annet spørsmål, er ikke meninga å stjele tråden, men er urverket.no lurt å bruke? Den longines modellen er da 2000 kroner rimeligere. Men er andre urmakere villige til å tilpasse den o.l, det koster vel ikke mere enn ett par hundre kroner, men kanskje best å kjøpe i butikk?

Hei. Her har du en link til der urverket.no er omtalt på dette forumet.
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?737-Rolex-p%E5-urverket.no&highlight=urverket.no