Noen som kan forklare hva denne er til?

Medlem
6. nov. 2012
Sted
Sarpsborg
Dagens store spørsmål er følgende:

Hva kalles skalaen man ser går opp til 100 og hva brukes denne til?

zenith-new-vintage1969-original-steel.jpg

Takk for svar ;)

100-delssekunder?

Vet ikke helt hvordan chronoen på El Primero virker, men jeg har en quartz chrono der sekundviseren går en runde på 1 sekund.

100-delssekunder?

Vet ikke helt hvordan chronoen på El Primero virker, men jeg har en quartz chrono der sekundviseren går en runde på 1 sekund.

Hovedkronoviseren (den røde store) går i normalt tempo og ikke i en runde per sekund. Så kan ikke være det den er til.

Er det ikke så du kan oppgi tid med desimaler for eksempel kvart over ti er 10,25 og halv elleve er 10,50. Deler minutt og time opp i hundredel. Gir matematisk fordel når du regner med tid?

Er det ikke så du kan oppgi tid med desimaler for eksempel kvart over ti er 10,25 og halv elleve er 10,50. Deler minutt og time opp i hundredel. Gir matematisk fordel når du regner med tid?

@Greg, det hørtes veldig fornuftig ut. Er nok det dét er. :rolleyes:
Takk for svar! :)

Redigert av en moderator:
Oppfølgingsspørsmål.

Noen som tørr å prøve seg på denne da? Uten å google.

9BAA3BE4-C5DD-40AA-B28A-7D4A44C67047-1911-000000E9CEF84E6A_zps0528a01e.jpg

Telemeter: starter tiden når du ser f.eks munningsflammen på en kanon og stopper når du hører smellet. Er vel for å måle avstanden mellom deg og objekt? Eller er jeg helt på bærtur?

Telemeter: starter tiden når du ser f.eks munningsflammen på en kanon og stopper når du hører smellet. Er vel for å måle avstanden mellom deg og objekt? Eller er jeg helt på bærtur?

Haha! Innmari anvendelig komplikasjon:) Sånn bare trenger jeg!

Forøvrig veldig snedig!

@Wangensten. Neida, du er ikke på bærtur. Men eksempelt du nevner er vel kansje litt søkt. Å regne ut avstanden til torden-skyen er muligens mer nyttig?

Frode.

@Frode det heter egentlig decimal dial ring, men jeg tenkte at det var morsomt med tachymeter og decimeter...

Vi kan ikke bli enige om noe som helst kall vi mennesker sånn uten videre;)