Noen som kan komme med kjøpsråd ang. pris ,in-house vs eta urverk på denne ??

Zenith faller mye i pris fra nytt, mye fordi utseende på siste årenes modeller har vært mildt sagt spennende.

Liker man det er det jo flott, men kjøpergruppen er fryktelig mye mindre enn hva man skulle tro mtp kvaliteten man jo faktisk får rett og slett fordi det virkelig ikke faller i smak hos mange.

Jeg forsøker ikke å snakke dritt om klokken du har funnet for klokker er individuelle og du skal ikke kjøpe deg noe fordi "alle andre" mener ditt eller datt om utseende på en klokke. Det er tross alt dine penger som brukes ;).

Kjenner ikke til selger, men hadde ikke hatt noen problemer overhodet med å kjøpe en Zenith (ganske så langt derifra faktisk) selv.

I motsetning til Rolex som kjapt lager 1 million ur i året lager Zentith 40-50.000 ur i året. Hakket mer sjeldne klokker :).

Zenith lager idag beint fram vakre klokker.
Dette er ikke en av dem IMO. Et topp urverk i en grusom innpakning.:roll:
Men, smaken er som baken.

Helt enig. Jeg synes alle Defy klokkene er helbom. Hvis jeg skulle hatt en "litt kraftig" klokke til den prisen hadde jeg mye heller kjøpt en Linde Werdelin.

Hvis man derimot liker designet, så er jo urverket legendarisk:)
Mulig at prisen på denne er god i forhold til nypris, men jeg tror ikke det er noen god investering, i alle fall ikke de nærmeste årene.. Ser ikke helt at man skal være i nærheten av å få tilbake pengene, hvis man skal selge den igjen. Kanskje med mindre man venter 50 år, da kan jo kanskje etterspørselen være helt annerledes:rolleyes:

Jeg synes kanskje prisen var litt stiv, ikke fordi jeg har noe god peiling på zenith i bruktmarkedet, men fordi de jeg har sett av disse "kraftige karene" av noen klokker gjerne har vært fryktelig godt rabattert (60%++) når de er brukt.

De ble på en måte designet for en fremtid som aldri (heldigvis) kom, og looken blir nok ikke mer populær med årene - mest sannsynlig ender de opp som kuriositeter slik vi i dag ser tilbake på 80 tallet og lurer litt på hvorfor skulderputer og permanent var tøft kombinert med pastellfarger.

Men det er bare min følelse.

Som sagt, liker man dette er det jo bare å kjøre på. Zenith i "moderne" design er i hvert fall ikke noe vanskelig å få tak i og de selger ikke akkurat fort så sjangsene er gode for en god deal mtp kvaliteten på dem.

Og de nye modellene er så vanvittig flotte. Utrolig at det er samme firma (om enn med annen ledelse) som har stått for samme formspråkene.

tenkte jeg skulle komme med mine synspunkter her, det var jeg som solgte klokka du refererer til på finn.

Jeg var veldig i tvil før jeg kjøpte den, vaklet mellom å synes at den var tøff med mange fine detaljer, og å føle at den var "way too much". Kjøpte den i fjor sommer, og har brukt den en del i rotasjon med "enklere" klokker. Det var ikke slik at jeg måtte ha den ut nå for enhver pris, men jeg gikk litt "lei" av den og følte at tiden var inne for å sjekke om den kunne omsettes.

I motsetning til mange andre har jeg sansen for flere av Defyene. Hadde jeg skulle gjort det på nytt, ville jeg ha vurdert 43 mm utgaven av den jeg kjøpte, eller en enklere modell uten innsyn til urverket på fremsiden.

Jeg har prøvd en slik http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25978716 på hånda med gummireim, og likte den veldig godt. Tror det er en klokke som står seg bedre over tid.

Jeg tror at mange andre klokker holder seg bedre i pris, men etter min mening vil ikke tapet være så stort hvis du kjøper en i samme prisområde som den jeg solgte. Jeg hadde min i et lite år, og tapte ca 2k på det. Det syns jeg den var verdt ;)

Denne klokken kunne jeg kjøpt på dagen! Smaken er som baken, jeg synes den er rå! Rått alternativ til en breitling super avenger! :)

Falt i "fella" og valgte det sikre......ble en breitling super avenger :D fra finn.no
Er på vei i posten nå.....

mvh
Timebandit

Grattis med en tøff klokke for posører, og gutter med tykke håndledd og stort ego.;):p
Har hatt akkurat den samme selv. Kan trygt si at dette er klokken du vil få kommentarer på. (positive sådan):D Et klokt valg ift. alternativet over IMO.

+1 :)

Jeg siklet på masse Zenith hos Lervik ur i dag...

Jeg siklet på masse Zenith hos Lervik ur i dag...

Var innom der en tur igår og kikket bl.a. på Striking 10th og New Vintage 1969.
Glassbaksiden er helt fantastisk. El Primero verket ser helt utrolig ut.
Jeg kjente at jeg ble litt lettere rusa bare av å se på det. Helt uten å kødde...:)

Den begynner på 77 500,- på gummireim ifølge prislisten. 85,5k på lenke.

Hadde vel sett for meg en gull/stål Datejust senere i år, men det spørs om ikke Zenith har sneket seg inn på lista ja...

Det er såpass ja, var redd for det. Ikke så rart mtp hvordan de ser ut.

Nei får legge den på minnet og sjekke ut om hvordan ståa er på bruktmarkedet om 2-3 år ;). Er dog stygt redd for at striking 10th ikke får samme prisfall som tidligere generasjons Zenith..