Noen som liker en vintage Seamaster cal.1040 kronograf

Medlem
31. jan. 2009
Sted
her og der
Tenkte å dele noen bilder av en av mine vintage Omegaer.

Dette er blant favorittene mine. Seamaster kronograf med et fantastisk automatisk kronografverk med snedige funksjoner.

Alle slags kommentarer er velkomne.

DSCF0571.jpg

DSCF0576.jpg

DSCF0586_edited.jpg

DSCF0591.jpg

Nice! Ikke så ofte en ser så mange forskjellige farger på en og samme dial. Digger orange :mrgreen:
Likte reimen godt også, synes det er fint med "contrasting stitches". Jeezz, jeg må lære meg norsk.

39 mm uten krona omtrent den størrelsen jeg liker klokkene, og til Bullit så er ikke tuppen på kronografminuttviser oransje men rød - jeg er ingen stor fotograf :oops:

Legg også merke til at indikatoren ved kl.9 viser om det er dag eller natt, meget fiffig :D

Lt

Utrolig tøff klokke! Digger vel alle seamastere. Liker retro-følelsen med fargene og sekundviseren! :)

Bullit: Hva med kontrast(-fargede)-sting ? :D

Falck skrev:
Bullit: Hva med kontrast(-fargede)-sting ? :D

Ahh! Høres bedre ut, hehe!
Jeg leser altfor my på de utenlandske forumene og til slutt glemmer jeg bare de norske navnene på ting. Hjelper ikke at jeg leser endel engelske pockets heller :roll:

Hej

jeg har også sådan en Omega... fra først i 70'erne... den er flot i sne, så jeg kalder den

SNOWMASTER

snowmaster2.jpg

vh BaunDK

fra mit kartotek.....

Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph

Årgang: 1972
Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand.
Højde: 15,1 mm
Diameter: 38 mm uden krone
Skive: sort med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke
Caliber: Automatic 1040
Caliber nr.: 34258885
Ref. Nr.: ST 176.0007

OmegaSeamasterAutomativChronoS10-4.jpg

OmegaSeamasterAutomativChronoS10-5.jpg

OmegaSeamasterAutomativChronoS10-6.jpg

OmegaSeamasterAutomativChronoS10-7.jpg

vh BaunDK