Noen som vet hvor man kan finne en seamaster 2255.80.00?

Medlem
26. nov. 2010
Sted
Bodø
Som trådtittel sier er jeg ute etter en av, etter min mening, Omegas peneste klokker. Desverre, som mange av dere sikkert vet, er den ikke bare ute av produksjon, den er også en av markedets mest kopierte klokker, noe som gjør det mildt sagt vanskelig å kjøpe en brukt.

Som salt i såret kan det se ut som det florerer av den sorte versjonen:|

Dere har ikke noen tips om legitime forhandlere med noe slikt?

På forhånd takk

Hehe, jeg lagde en tråd som var nærmest identisk med din litt tidligere i år. Helt enig i at det er en av Omegas peneste klokker gjennom tidene. Den blå urskiven er bare helt RÅ! :D Jeg er storfornøyd med min, og det vil du også være, når du får tak i en!

Det er stadig noen til salgs på Watchuseek. Var sånn jeg fikk tak i min. Håper ikke moderatorene her har noen innvendinger mot at jeg linker til salgsforumet der?
Tror ikke noen forhandlere har noen igjen lenger. De begynner å bli tomme for 2254.50, den sorte versjonen, og jeg tror ikke det ble produsert på langt nær like mange 2255.80'er.

Her er en til salgs til en grei pris:
http://forums.watchuseek.com/f29/fs-omega-seamaster-professional-2255-80-electric-blue-473431.html

Tusen takk, skal sjekkes ut, skal bare forsikre meg om at et par norske forhandlere ikke har noe på et støvete lager et sted.

Edit:

Ajaj, 1400 dollar i den forfatningen (hårlinjeriper overalt) uten bruksanvisning eller kvittering...

Den modellen kostet hva, 1500 dollar ny på gråmarkedet før Omega bestemte seg for å ødelegge standard-seamasteren ved å seikofisere designet?

Uansett, takk for hjelpen, skal fortsette gravingen/gi opp og kjøpe meg en PO slik som resten av Norge.

Tok den nyeste 2255'en som lå der, det legges stadig noen ut, så det er bare å følge med :) Jeg kjøpte min der i juni for $1300, komplett med boks, kronometersertifikater og alt mulig. Enig i at den der ikke var helt strøken, men den var som sagt bare et eksempel.

Selv hørte jeg med Per H. Christensen på Paléet før jeg kjøpte klokken fra WUS, og Protid-kjeden har så vidt jeg forsto ihvertfall ingen tilgjengelige lenger, på lager eller i butikk. Lykke til videre, post her når du har fått tak i en :D

I mellomtiden, her er min, så kan du sikle litt ;)

P1050388.jpg

før Omega bestemte seg for å ødelegge standard-seamasteren ved å seikofisere designet?

Uansett, takk for hjelpen, skal fortsette gravingen/gi opp og kjøpe meg en PO slik som resten av Norge.

Forøvrig helt enig i "Seikofiseringen". Sverdviserne på 2254/2255 ser latterlig mye bedre ut enn skjelettviserne.

Ikke kjøp en PO da, det er en fin klokke, men 2255'en har så utrolig mye mer karakter! Ikke gi opp :)

Er ikke 10k litt optimistisk for en klokke som ikke bare er av utenlandsk opprinnelse, men som kostet hva, 13.9k ny uprutet i Norge?

Edit: Må forøvrig vært brukt i to spennende uker da han allerede har fått riper på låsen.

Edit2: Lås OG lenke. Er noe med det at man mister kjøpelysten om selger åpenbart lyver.

Hvor finner du en Seamaster Professional i blått til 14 000,- uprutet?
Tror nok du tenker på quartz modellen. :)

Hvor finner du en Seamaster Professional i blått til 14 000,- uprutet?
Tror nok du tenker på quartz modellen. :)

Ingen steder, modellen er utgått :/

Men nei, tenker ikke på kvartsen. Var den prisen jeg fikk hos AD for et par år siden, afaik før "grunnseamasterene" ble koaksiale og plutselig ble tusenvis av kroner dyrere.

Edit, fant avisen, det var det var 14.7k, nedsatt fra 16k og noe. I stand corrected.

Omega burde vel strengt tatt tenkt på at ingen vil bruke over 20k på en seamaster som ikke er en planet ocean.

For mange år siden kostet Submarinere 10 000 kroner også.. Det hindrer dem ikke i å være verdt 20 000 kroner brukt nå. Syntes logikken din er litt sviktende. :)

En Seamaster ny nå ligger på over 20 000 kroner, da er ikke 10 000 for en brukt gale. :)

Edit: Må forøvrig vært brukt i to spennende uker da han allerede har fått riper på låsen.

Edit2: Lås OG lenke. Er noe med det at man mister kjøpelysten om selger åpenbart lyver.
Låsen på disse klokkene er kjent for å få riper lett. Er man en gjennomsnittlig deskdiver og ikke gjemmer klokka under skjorta til enhver tid blir det gjerne noen merker i løpet av to ukers bruk. Visstnok enkelt å børste bort med en Scotch-svamp eller lignende, men det er ikke noe som plager meg nevneverdig (har den svarte varianten selv).
Her er klokka mi etter ett års forsiktig bruk i rotasjon med andre klokker (klokka for øvrig er strøken).
IMAG0128.jpg

Kan skrive under på at de låsene fort blir ripete.. Desverre... :(
Heldigvis er det, som reim sier, en enkel sak å få fikse dem opp. :)

Bare for å gjenta hva andre har sagt allerede; disse låsene får riper umiddelbart og er enkle å få fine igjen.

Men jeg har hørt at låsen på disse lett får riper (heldigvis er det forholdsvis enkelt å få de fine igjen...);)

Noen andre som også har hørt ryktet?