Noen som vil vite en nettbutikk som selger AP,IWC,zenith..?

Begge nettadresser fører til "samme sted" .
Nevnte nettbutikker har vært diskutert "i det vide og breie" i ulike klokke-fora, spesielt i et stort og anerkjent svenskt forum.
Konklusjonen har hovedsaklig vært lite heldig for nevnte firma.

Momenter som mangelfulle papirer, bortslipte serienummer o.l har vært gjennomgående. :cry:

Personlig har jeg verken kjøpt eller kommer til å kjøpe derfra.... :? (Inntil videre..)

Men det er selvsagt opp til den enkelte å foreta sine valg !
Take care !

Caveat emptor -- selger pass på :)

Det gjelder nok i stor grad i dette tilfellet.
Jeg har også fått med meg nevnte diskusjon, og det har vært mye frem og tilbake, men jeg handler ikke der.
Heldigvis har Sverige ca. samme forbrukerlovgivning som oss, og de later etter hva jeg har hørt å følge reglene..

Jeg har sjekket en del nettbutikker rundt om, men jeg har bestemt meg for å ikke handle ifra nettbutikker. Hvis det skjer noe med klokken din, så er sannsynligheten stor for at din lokale forhandler ikke er intressert i å ha noe med den å gjøre.

En av de største nettsidene i USA heter authenticwatches.com. Disse har over 5000 gode tilbakemeldinger fra kunder, men les dette:

http://www.xomreviews.com/authenticwatches.com :eek:

Jeg tar ikke sjangs på å handle der iallefall... :?

gullet skrev:
Jeg har sjekket en del nettbutikker rundt om, men jeg har bestemt meg for å ikke handle ifra nettbutikker. Hvis det skjer noe med klokken din, så er sannsynligheten stor for at din lokale forhandler ikke er intressert i å ha noe med den å gjøre.

Neppe som generell regel. Garanti kan være en problem ja, men ikke reparasjon og service. Sørg bare for at ikke du har en klokke med bortslipt serienummer eller tilsvarende. Hverken Bjerke eller Lervik har brydd seg om hvor mine Rolex Submariner eller GMT har kommet fra.

Hvis du skal handle fra utlandet vil jeg faktisk anbefale et privat kjøp gjennom timezone.com. Det har jeg gjort med stort hell. Bruk mye tid på å finne en selger med godt rykte på TZ, så vil du etter min mening (og erfaring) ikke kunne gjøre noe bedre kjøp.

Som de sier på TZ: "Buy the seller, not the watch!"

Grunnene til at jeg kjøpte GMTen og Daytonaen i Norge var rett og slett at prisene er så godt som like gode her hjemme på akkurat de urene, når man legger til MVA på kjøp fra utlandet. Og en ekstra tusenlapp eller to legger jeg gjerne til for å kunne sjekke klokken før jeg kjøper. For endel andre ur vil innsparingen kunne være substansiell.

Anders skrev:
gullet skrev:
.........
Grunnene til at jeg kjøpte GMTen og Daytonaen i Norge var rett og slett at prisene er så godt som like gode her hjemme på akkurat de urene, når man legger til MVA på kjøp fra utlandet. Og en ekstra tusenlapp eller to legger jeg gjerne til for å kunne sjekke klokken før jeg kjøper. .......

Enig. Jeg kjøpte en eldre Rolex fra USA engang. Da var det ganske god pris og seriøs selger. Men jeg kjøpte min siste fra forhandler her hjemme...Betaler gjerne litt mer for trygghet.