Noen spørsmål om Rolex Sub

Medlem
31. des. 2011
Hei folkens!

Har etter 35 år endelig oppdaget Rolex Submariner.Har vært interessert i klokker tidligere,men i en helt annen ende av skalaen.Har i dag en Citizen Promaster til hverdagsbruk,og en Tag Heuer 2000 chronograph som bare ligger i skapet....sistnevnte ender nok opp på sønnens arm den dagen jeg får en slik...sønn altså.

Har altså lyst til å skaffe meg en Sub,og som så mange andre så hadde en fra fødselsåret vært gjevt.Hvordan er tilgangen på Suber fra 1976,og hvor ligger prisnivået?

Hva med MilSub?Ekstrem pris og liten tilgang?

Jeg er som sagt helt fersk i dette universet,og er ute etter å lære mer.

På forhånd takk for all info.

Hei og velkommen til TS. Om du vil ha en Submariner fra 1976 må du lete etter cal. 1680. Husk at en slik i rimelig god stand er dyrere enn en ny Submariner.
Milsub tror jeg du skal glemme hvis du ikke er villig til å legge ut en halv million.

Hei, og velkommen til forumet.

Hvis du følger denne linken finner du en som er solgt i 1977. De som har greie på det kan sikkert finne ut om den er produsert i 1976 - noe som ikke er helt usannsynlig.

Ikke så avskrekkende dyr, men så har den jo dato ;)

Hei og velkommen til TS. Om du vil ha en Submariner fra 1976 må du lete etter cal. 1680. Husk at en slik i rimelig god stand er dyrere enn en ny Submariner.
Milsub tror jeg du skal glemme hvis du ikke er villig til å legge ut en halv million.

Takk for raskt svar.Det er jo veldig mye enklere å kjøpe en ny,men synes det er litt moro med et ur av samme årgang som enn selv.Er det noen kvalitetsmessige forskjeller på en sub fra 76 kontra en fra i dag?

Halv million?Såpass ja....får vente til onsdag da ;) Nei,da skjønner jeg at de er uoppnåelig for de fleste døende blant oss.

Hei, og velkommen til forumet.

Hvis du følger denne linken finner du en som er solgt i 1977. De som har greie på det kan sikkert finne ut om den er produsert i 1976 - noe som ikke er helt usannsynlig.

Ikke så avskrekkende dyr, men så har den jo dato ;)

Takk for det,og takk for link.Var jo ikke ille pris på den,men ønsker primært en uten dato.Er det en link-samling her inne over "trygge" markedsplasser for klokker?

...Er det noen kvalitetsmessige forskjeller på en sub fra 76 kontra en fra i dag?

...

Ja, urverket, kassen, lenken og låsen har jo blitt betydelig mye bedre med årene :)

Men, vintage-elskere vil ofte si at den skranglete lenka og dårlige låsen er hele sjarmen med så gamle sub´er. Å kjøpe en vintage Rolex handler ikke om fornuft, men følelser.

Du må ikke en gang sammenlikne følelsen på hånden.. De nye lenkene har en helt annen kvalitet..

Så skal du handle vintage bør du prøve vintage først, om ikke kommer du til å bli skuffet..

Du må ikke en gang sammenlikne følelsen på hånden.. De nye lenkene har en helt annen kvalitet..

Så skal du handle vintage bør du prøve vintage først, om ikke kommer du til å bli skuffet..

Har jo aldri prøvd en vintage,så da bør jeg vel prøve å få til det først.Hvilke av Bjerkes butikker i Oslo anbefales?

Ta turen til et NURK arrangement i stedet. Der får du garantert klådd litt på en..Tviler på om Bjerke har Rolex med plexi tilgjengelig. Prøv Dronningensgate, der kan du hvertfall klå på en 14060 ny først.