Noen spørsmål

Medlem
24. mai 2010
Hei

Jeg synst denne Seiko premier SPC051 klokken er fin å lurer på å anskaffe meg en slik.
Men i norge hos autoriserte forhandlere ligger den på rundt 5000, så jeg lurer på om dere vet om en plass den finnes billigere slik som mange andre seiko klokker?

Her er en link til klokke:
http://www.seikowatches.com/products/premier/chronograph_p.html

Samt har jeg sett litt på Citizen, blant annet Citizen Promaster Eco- Drive AV0030-60A den serien
hvilke sider er trygge å handle fra på nettet? innenlands eller utenlands.

Hei, og velkommen til Tidssonen! Arthur nevner chronograph.com, de har den ikke inne så vidt jeg kan se. Men det er alltids mulig å sende dem en mail og spørre om de har det for det, eller evt kan skaffe en. De er uansett en drøm å handle med, og absolutt konkurransedyktige på pris i de fleste tilfeller.

Jeg ser også at det er flere på Ebay som fører den aktuelle modellen du er på utkikk etter, der bør du trå forsiktig. Men finner du en forhandler som driver med klokker, har med flere tusen salg bak seg og >99% positiv feedback, så er det grei sjanse for at dette ordner seg utmerket. Jeg handler ofte fra slike, og det har ikke vært noe tull ennå :)

Lykke til!

Hei

Hva blir av ekstra utgifter i forhold til de prisene på chronograph.com? Jeg antar at vår kjære stat skal ha en god del?

Hei

Hva blir av ekstra utgifter i forhold til de prisene på chronograph.com? Jeg antar at vår kjære stat skal ha en god del?
På klokker er det ikke toll, det er bare moms på 25 % (og ofte omtrent en hundrings i gebyr til posten). Svært ofte vil pakken skli gjennom posten uten å utløse noe moms (liten bemanning, sløve medarbeidere eller bare flaks) eller den faktiske momsen vil bli mindre enn 25 % av salgssummen (selger merker med mindre verdi). Man kan derfor si at momsen du må betale i aller verste fall er 25 % + ca 100 kr.

Hvor lang tid brukes det ca å få en forsendelse fra chronograph.com til Norge(vestlandet)?

Ca en uke +/- et par dager om du velger deres free shipping-mulighet, et par-tre dager om du velger UPS (som sikkert koster ~$30-40). Dette er selvsagt før evt transportstreiker, sære helligdager eller kranglevorne post/tollansatte.

Hei igjen :)

Til dere som har handlet med chronograph.com, eller singapor.

Hva bruker å stå på den tracking saken til Singpost etter noen dager? evt når pakken forlater singapor?

Jeg venter på en pakke fra Singapore i disse dager, og der står det bare "ITEM DESPATCHED TO OVERSEAS". Etter det må du smøre deg med tålmodighet og vente til den kan spores på posten.no (etter at den har ankommet Norge) - Singpost sporer ikke pakkene videre. Det tar fra noen dager til en uke eller to til den ankommer Norge, og skal gjennom tollvurdering osv.

Hei igjen

Mulig jeg er grusomt utålmodig men men...
Ser at statusen på pakken fra chronograp.com har hatt samme status siden 26. mai dvs "recived at post office"
Noen her som vet om de har spesiele datoer de sender pakker utenlands?

Hei igjen
Jeg er utålmodig som ett lite uvær.
21 dager siden jeg har bestilt nå, den har vert "ITEM DESPATCHED TO OVERSEAS" nå i 16 dager, noe som skjer i det store utland siden det tar tid??
Har jo hørt fra flere at det tar rundt 10 dager så får man sporingsnummer med posten norge.
Vet at det har vert og er diverse streiker rundt om...

Hei igjen
Jeg er utålmodig som ett lite uvær.
21 dager siden jeg har bestilt nå, den har vert "ITEM DESPATCHED TO OVERSEAS" nå i 16 dager, noe som skjer i det store utland siden det tar tid??
Har jo hørt fra flere at det tar rundt 10 dager så får man sporingsnummer med posten norge.
Vet at det har vert og er diverse streiker rundt om...

Hei, det hørtes veldig lenge ut. Min bror fikk tilsendt to klokker fra Singapore som ble sendt 6.juni, de kom i går, så det skal ikke være noe i veien med postgangen hit nå.

Ta kontakt med selger, så sjekker han det med befrakteren han har sendt med, de kan undersøke ytterligere.