Nok en meningsmåling: GMT Master IIc TT 116713LN versus Sea-Dweller Deepsea 116660

Hvilken ville du valgt?

• 116713LN (GMT)

Stemmer: 28 50,9%
  • 116660 (DSSD)

Stemmer: 27 49,1%

• Antall stemmer
    55
Medlem
26. april 2011
Inspirert av @Greg er jeg nysgerrig på menighetens valg mellom følgende:

GMT Master IIc TT verus Sea-Dweller Deepsea

Begge litt anderledes Rolexer. TT´n er relativt sjelden å se (for harry?). DSSD´n lider av flippesyke (for stor?). Omtrent samme prisklasse og fra samme tidsperiode. Ulike bruksområder: henholdvis til en kvinnebedårnde pilot og til en barsk dykker.

• Kvinnebedårer: (pikenes) jens, casanova, damevenn, donjuan, elsker, forfører, hjerteknuser, jentefut, kurtisør, kvinnejeger, libertiner, playboy, rundbrenner, sjarmør, skjørtejeger, uthaler
  • Barsk: hard, streng, mandige egenskaper, tøff, modig, røff holdning

Begge klokkene er diskutert mye, men syrlige og høflige uenigheter er på sin plass:)
Reglene er likt som i Gregs: kun disse alternativene.

116713LN:
IS.jpg

116660:
CMCapture2_zps8301d76e.jpg

Redigert av en moderator:
Her ville jeg valgt GMT. Jeg syns SDDS er en kul klokke. Har ikke prøvd en på armen enda, men den virker noe vel stor og klumpete. Fasinerende og veldig tøff tool-watch, og et must om jeg var en dykker. Men forgjengern holder fint for mine vann aktiviteter pr nå. :D

Jeg stemte på seadweller. Helt helt ærlig er jeg ikke hundre prosent heltent på noen av urene (akkurat nå), men begge er mer enn bra nok hvis du skjønner... Har derfor følgende tankerekke... Jeg prioriterer en heltøff klokke i forhold til resten av den bittelille samlingen jeg har akkurat nå, de koster kanskje like mye nye i butikken, men seadweller vil holde seg bedre i verdi over tid. Det er ikke like anvendelig som GMT master da

Jeg er hverken pilot eller dykker. Eier GMT´n (med stpr glede), men har lyst på DSSD´n. What to do? Trenger flere innspill:)

Det måtte nok blitt DSSD.
100% toolwatch. Har heller ikke sansen for TT.
Hellgull eller stål. Ikke noen mellomting. Untatt noen DJII da.
Eneste modellen jeg kunne vurdert TT.
Nei vent. Rootbeer også. Det er jo forsåvidt en GMT da...
Ble litt i tvil igjen...
Nei, gå for DSSD.

Dette ble et rødvinsmarinert og rotete innlegg ser jeg.
Skål!

Redigert:
GMT! I motsetning til mange andre, har jeg ikke noe mot TT, og synes at TT gjør jeg mye bedre på GMT enn på mange andre modeller. DSSD blir for grov for min smak...

Kjøp deg en da :D Hvis du har muligheten til det og det er noe du vil ha. Livet er for kort til og tenke skal, skal ikke. Go for it. Live in the moment. Angre kan man gjøre en annen gang.

Her ville jeg nok gått for TT GMT faktisk. DSSD blir litt for massiv for min smak, les mine håndledd. Men som bruksklokke ville jeg nok villet anbefale en DSSD.

Vrien sak dette her. Hadde nok gått for om jeg måtte velge GMTen. Jeg er ikke begeistret for TT, som nevnt over enten stål eller gull, midt i mellom, ja det blir midt i mellom.
Den sorte skiven derimot mot det som er av gullflis på den er flott, veldig flott.

Seadweller, det første uret fra Rolex jeg oppdaget for lenge lenge siden. Det uret jeg skulle ha når jeg ble stor. Jeg var bare barnet da og tenkte at siden det var vanntett til mye mer enn alle andre ur jeg visste om så måtte det være best.
Så ble jeg eldre, klokkeinteressen ble større, Rolex var ikke interessant og tiden gikk. Ble skikkelig voksen og begynte å tenke litt på SD igjen og hva skjer, de lanserer Deepsea. Jeg gråt nesten. Hva hadde de gjort med uret over alle ur. Det var nesten som å møte ungdomskjæresten sin igjen, hun du alltid hadde vært vill etter og som du nå ville etablere deg med... Så har dama blitt junkie eller noe sånt i mellomtiden. Jeg var og er så skuffet den dag i dag.
Ja klart jeg synes Deepsea har mye fint med seg. Men det er stilbruddet jeg ikke klarer å svelge. Hvorfor så stor? Og hva er det med all den skriften? Kjøper du et ur til 80?+K så trenger du ikke skriftelig informasjon om at det er en Heliumsventil, TripLock system og at uret er en RolexRolexRolexRolexRolexRolexRolex..... Du vet det før du drar kortet.

Puuh mye emosjoner her, det får dere tåle. Overgangen fra SD til SDDS er mitt personlige traume..

TT. SDDS er for høy...og så er jeg veldig usikker på skriften rundt skiva.

Redigert:
GMT. Lurer på om jeg er i ferd med å få skikkelig sansen for TT. :p
Deep sea utgår pga proporsjonene som er diskutert i det uendelige her inne.

DSSD - pikene liker Bad Guys og efter et superkort møte med deg live tror keg DSSD ville komplettert ditt Good Guy-image perfekt og ført livet ditt til nye høyder!
(Men eg er svak for den TT-GMT'n din, den er riktig så digg på hånden og nye kassen + sort klær two tome hakket bedre enn forgjenger'n syns no eg)

Men forgjengern holder fint for mine vann aktiviteter pr nå. :D

GMT´n vil forsåvidt også dekke mitt badebehov med ca 95 meters margin:)

...de koster kanskje like mye nye i butikken, men seadweller vil holde seg bedre i verdi over tid. Det er ikke like anvendelig som GMT master da

P.t. holder de seg omtrent like "dårlig" på annenhåndsmarkedet. GMT +/- 60´. DSSD +/- 55´. Forskjellen representerer omtrent %-vis forskjell i nypris.

Også er jeg litt usikkker på anvendeligheten til begge. Gult gull funker ikke så bra til shorts. Og "3-4cm" høy klokke er upraktisk til dress.

Dette ble et rødvinsmarinert og rotete innlegg ser jeg.
Skål!

Et fornøyelig innlegg, fortsett alkoholinntaket:)

Kjøp deg en da :D Hvis du har muligheten til det og det er noe du vil ha. Livet er for kort til og tenke skal, skal ikke. Go for it. Live in the moment. Angre kan man gjøre en annen gang.

Joa, men dillemmaet er jo ikke hva jeg skal bruke innteketene mine på, men at jeg eventuelt må selge GMT-en:( Forløpig har jeg ikke større inntekt enn at kostnadene strekker til gitt...

DSSD blir litt for massiv for min smak, les mine håndledd.

Det trodde jeg også, inntil jeg eide en PAM noen måneder. Så prøvde jeg DSSD igjen, funker som bare det:)

Puuh mye emosjoner her, det får dere tåle. Overgangen fra SD til SDDS er mitt personlige traume..

Forstår deg godt jeg:)

DSSD - pikene liker Bad Guys og efter et superkort møte med deg live tror keg DSSD ville komplettert ditt Good Guy-image perfekt og ført livet ditt til nye høyder!

HAHAHA! Fiffig! Og velger å si takk:) :) :)

---

Fortsett stemmingen! Uavgjort p.t. 8-8. (den 9. for DSSD er min, måtte stemme for å se resultatet)

Redigert:
Ville valgt GMT II, liker veldig godt bezelen på den i sort vs gull. DSSD er stor og barsk noe jeg ikke har så mye imot, men skulle hatt bredere lenke og kanskje fått en litt mer diskré ring på innsiden av glasset, hvertfall fjernet graveringen på den synes jeg.