Nok en meningsmåling: GMT Master IIc TT 116713LN versus Sea-Dweller Deepsea 116660

Hvilken ville du valgt?

• 116713LN (GMT)

Stemmer: 28 50,9%
  • 116660 (DSSD)

Stemmer: 27 49,1%

• Antall stemmer
    55
Overgangen fra SD til SDDS er mitt personlige traume..

@Chronodiver

Da blir du glad over å høre at Rolex har offisielt gitt ut en teaser som tilsier at det kommer en ny Sea-Dweller i år på Baselmessen. Det skal være en kombinasjon mellom Deepsea og 16600.

42mm kasse, keramisk bezel insert, maxi dial, samme clasp som på Deepsea, titan baklokk og uten lock ring systemet.
Den vil være vanntett til 2000m, og ha kaliber 3135 med parachrome hairspring.

I tillegg til lenka, kommer det en gummirem til denne med pin buckle, samt en diver extension.

:cool:

Redigert av en moderator:
@Thomas ; sett teaseren jeg og, blir veldig interessant å se uret live. stort potensiale. dette må da være Rolex reaksjon på at Tudor lanserte Pelagos forrige året. Tudor ikke bare lillebror lenger, de konkurrerer om deler av markedet.

Redigert av en moderator:
Her kjenner jeg gledesrusen boble over av ditt siste innlegg, men brått skjønner jeg hvilken dag det er... Ikke fleip med sånt, Thomas! ;) Her tuller du med følelser, haha!

Redigert:
Ok, på ingen måte meningen med å stjele noen tråd her, men hvor fant dere teaseren med ny Sea Dweller?

Og mtp trådstarters sp.mål her, så må jeg si at egentlig ingen av disse er min greie. Men med DSSD`en vil man i allefall få dekket store deler av tapet, mot Gmt TT`en hvor man går på en smell rett og slett. Men kjenner flere som har hatt DSSD, og faktisk alle unntatt en har flippet den pga særlig tykkelsen.

Jeg syns DSSD er utrolig tøff... Men jeg føler den muligens blir litt stor... kommer litt ann på bruk som bade klokke er den heftig..

Men jeg ville nok valgt GMT Master II TT som en litt mere fler bruks klokke... Det er ikke noe og utsette på DSSD bare størelsen som er litt brems..

Hvis jeg måte velge en av dem... du skulle hatt begge... ;) ;) :D

Ok, på ingen måte meningen med å stjele noen tråd her, men hvor fant dere teaseren med ny Sea Dweller?

Og mtp trådstarters sp.mål her, så må jeg si at egentlig ingen av disse er min greie. Men med DSSD`en vil man i allefall få dekket store deler av tapet, mot Gmt TT`en hvor man går på en smell rett og slett. Men kjenner flere som har hatt DSSD, og faktisk alle unntatt en har flippet den pga særlig tykkelsen.

Neida, gikk ikke rett på I DET HELE TATT jeg altså ...

Den Seadwelleren på 42mm hadde jo vært perfekt. Med orginal Rolexgummi og greier. Måtte nok gått for Dssd d jeg ikke liker gull på sportsklokker.. Unntaket må være de hvor sport åpenbart ikke er tema. Feks 5980 i rose gull.

Min stemme gikk til GMT.
Et armbåndsur skal tross alt veie mindre enn en bordklokke....for meg ihvertfall....