Nomos er nå virkelig oppe blant de store gutta.

Medlem
8. jan. 2012
Sted
Bodø
"Imitation is a kind of artless Flattery"
- Eustace Budgell (1714)

Nå har også Nomos fått sine "hommager", her en Nomos Ahoi-variant. Fås kjøpt til 83% avslag på Let's Deal. Virkelig kvalitet, der altså.

SR_brown_hunter2.jpg

Gandomani har også en Omega AT-variant. Flott merke, altså.
[/ironi]

Martin

Jeg mener å huske at @Todda hadde en Rodina som også homagerte Nomos, men med akseptabel kvalitet i utførelsen... ihvertfall så den fin ut på bildene, og har fått mye positiv omtale på Watchuseek's Affordable subforum. Men originalen er nok helt klart å foretrekke :mrgreen:

Redigert av en moderator:
Jo, jeg hadde en Rodina. Det var ikke noe å si på hverken pris eller kvalitet (i alle fall ikke i løpet av de dagene jeg hadde den). Jeg solgte den videre da jeg også kjøpte meg en Nomos (som nå også er long gone...).

Hvis noen vil teste den selv, får du den for 750 kroner inkludert frakt her:

Classic Rodina automatic wrist watch OEM by Sea-Gull ST17

Her er både Rodinaen og Nomosen. Klart det var forskjell, men så koster Rodinaen 1/20 av det en må ut for for Nomos. I denne tråden har jeg sammenlignet de to.

tangente-rodina-side-by-side_zps9f2bbb44.jpg

En kan innvende at dette er mer en kopi enn en homage, men Nomos har jo ikke funnet opp Bauhaus-stilen de heller. Se på denne:

lange_bauhaus_zps587ecf29.jpg

Todda

Rodinaen er i hvert fall mekanisk, og har ikke en utsalgspris på 1800 kroner.

Og som @Todda påpeker, Bauhaus-stilen er ikke begrensa til Nomos, men Ahoi er ganske karakteristisk, som Gandomani glatt kopierer med blåpapir.

Redigert av en moderator:
Jeg er vel allerede ganske bestemt for en Tangente 38 i nærmeste fremtid, men det hadde jo vært greit å prøvd en "kopi" på armen (hjemme i skjul) bare for å se om den passer armen ? :p :rolleyes:

Da har jeg bestillt en Rodina for å få "feelinga" på størrelse og følelse. Får jeg godfølelsen så legger jeg inn bestilling på Tangenten :)