Nomos Glashütte, hva tenker asylet om dette merket ?

Club Datum Automat er 42mm i hvert fall.

Gratulerer så mye med en flott Nomos.. kjøpelysten blir ikke mindre gitt.

Gratulerer.:D
Gøy å se at en Nomos endelig fant veien til TS.
Skikkelig klassisk design på den der. Veldig pent med de viserne og romerske tall sammen.

Kom forresten over denne nyheten mens jeg var inne på TZ.
Nomos Glashutte Zurich Weltzeit
nomoszur.JPG

Case in stainless steel, measuring 40mm x 11mm.
Domed sapphire crytal and display back. Water resistance to 30 meters.

Movement: ξ (xi) – manufactory caliber with automatic movement and world time indicator.

Det er desigmessige masterpicer! Har silket på nomos lenge, club datum er 41.5mm. Uten tvil en som kunne vært i boksen, men detter litt ut på den avrundete kassa + oransje. DNA til Nomos er Strickt konstruktionsceichnung. Tagente og orion datum hadde vært fine i 41-43mm. Muligens Zurich men da er man oppe i 2800 EUR.. Elegante klokker! Jakten fortsetter :D

http://www.glashuette.com/index.php?id=84&L=1:

Nomos

Yes, det er nok som nevnt Club modellen man finner i en størrelse nærmere 42mm pr. i dag.

Ser for meg at en slik Club Automatik Datum må være en genial super-underestimated sak til hverdagsbruk.

Ellers er den helt nye GMT modellen som vist på bildet, spennende.
Muligens LITT for mye tekst på skiven etter min smak, men funksjonen er interessant.

BT

Har en club datum auto på hånden nå (ikke bokstavlig talt dessverre), men klarer ikke helt å bestemme meg.

Det jeg er bekymret for er at lug-to-lug er så enormt som det ser ut som, selv på en klokke med under 42mm kassedim er det ikke god stemning om lugs herjer rundt 2 meter på hver side.

Aldri klart å finne en lug-to-lug mål på akkurat denne og det plager meg litt :s.

Nomos

Bestilte selv Nomos Orion fra nettbutikken deres tidligere i sommer.
Disse urene er klassiske, enkle og vakre. At det er inhouseverk trekker ikke ned :)
For meg, som hører til den kvinnelige andelen av befolkningen, med tynne håndledd, er dette et perfekt dressur på jobb.
Mye klokke for pengene.

Disse urene er klassiske, enkle og vakre. At det er inhouseverk trekker ikke ned :)
For meg, som hører til den kvinnelige andelen av befolkningen, med tynne håndledd, er dette et perfekt dressur på jobb.
Mye klokke for pengene.

Pics, or it didn't happen.
Velkommen på sonen. Hyggelig at det kommer en dame til her inne, tror Rambutan har fått herske og råde som hun vil hittil :D

Mye klokke for pengene.

Så flott og velkommen! Ser gjerne bilder og det hadde vært hyggelig om du vil være en del av denne "gale" gjengen:D

Pics, or it didn't happen.
Velkommen på sonen. Hyggelig at det kommer en dame til her inne, tror Rambutan har fått herske og råde som hun vil hittil :D
Ja, det er jaggu på tide!!
Vet jeg er stor(og til tider vulgær) i kjeften her inne, men det er bare fordi jeg må matche dere oppblåste påfugler vet du. ;)

Jeg venter på damenes klokkehjørne og snikksnakkerier ;)

Fra mobilen

Du har PM så får vi se hva som lusker i de norske klokkebokser ;).

Forøvrig, synes dette er en spennende tråd på WUS, en fyr som har vært på besøk i fabrikken:

Report from Nomos manufactory, part one - movement parts production

Så flott og velkommen! Ser gjerne bilder og det hadde vært hyggelig om du vil være en del av denne "gale" gjengen:D

Ja, det er jaggu på tide!!
Vet jeg er stor(og til tider vulgær) i kjeften her inne, men det er bare fordi jeg må matche dere oppblåste påfugler vet du. ;)

Jeg venter på damenes klokkehjørne og snikksnakkerier ;)

Fra mobilen

Må prøve å få til noen bilder etterhvert.
Gjengen her inne virker til å være både hyggelige og kunnskapsrike, om enn noe " gale". Er rammet av samme viruset selv :)
Hyggelig å kunne bidra til en økning på den "myke" siden.
Ser ut som du holder hodet godt over vannet i denne gjengen, Rambutan:D
Det er kanskje flere damer som ønsker seg et eget klokkehjørne her?

Må prøve å få til noen bilder etterhvert.
Gjengen her inne virker til å være både hyggelige og kunnskapsrike, om enn noe " gale". Er rammet av samme viruset selv :)
Hyggelig å kunne bidra til en økning på den "myke" siden.
Ser ut som du holder hodet godt over vannet i denne gjengen, Rambutan:D
Det er kanskje flere damer som ønsker seg et eget klokkehjørne her?

Takker for det Arwen;)

Jeg vet faktisk ikke om noen fler her, bortsett fra en og annen som søker råd om kjøp til sine kjære. Det er i såfall ikke aktive medlemmer, så det hadde vært veldig hyggelig om det kom fler her inne. :)

Ja, her inne er det veldig hyggelig og et meget høyt kunnskapsnivå det er helt sikkert.

Mye klokke for pengene.

Hei og velkommen :) Var det en grei prosess å kjøpe fra denne nettbutikken?

Elegant klokke Arwen.:p
Til tross av at dette er et forholdsvis nytt merke, 1990, så er det etter hva jeg vet vel ansett.
Uhren Exclusiv rangerer merket som nr. 30, og de scorer faktisk høyest på design. Eneste som slår dem på dette punktet er klokker som Rolex,Panerai og AP.

Nomos

Elegant klokke Arwen.:p
Til tross av at dette er et forholdsvis nytt merke, 1990, så er det etter hva jeg vet vel ansett.
Uhren Exclusiv rangerer merket som nr. 30, og de scorer faktisk høyest på design. Eneste som slår dem på dette punktet er klokker som Rolex,Panerai og AP.

Takk!
Jeg var på utkikk etter ny klokke i noen mndr, og skjønte at dette ville ta tid å sette seg inn i, men Nomos var en klokke jeg fort la merke til.
Jeg synes det er veldig mye klokke for pengene, og jeg liker designet veldig godt. Når det er sagt, er ikke de overnevnte klokkene så dumme heller ;)

Fikk øynene opp for Nomos etter å ha lest denne tråden, og har siklet litt på Club Datum'en..
Noen på sonen som har denne?

De har mye fint til en fin penge! Håper vi får se noen "live" her på sonen snart!